Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در دومین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری اظهار داشت: جلسه شورای اداری امروز از دستور کار جلسات قبلی خارج و در قالب جلسه فوق العاده درخصوص اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه در استان این طرح در ۲ سطح دنبال می‌شود افزود: در مرحله نخست تبیین و تحلیل واقعی طرح است که باید ضرورت‌ها و منافع همچنین خسارت‌های ناشی از اجرا نشدن آن برای مردم بازگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در این زمینه اقناع درست و منطقی افکار عمومی وظیفه همه مسوولان است و صدا و سیما و رسانه‌ها کار خودشان را در این زمینه خوب شروع کردند و در راستای جهاد تبیین مزایای این طرح باید برای مردم بازگو شود.

وی گفت: مرحله دوم مربوط به اجرای طرح است که دستگاه‌های مختلف در این زمینه از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صمت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری فعال هستند و معاونت اقتصادی استانداری سخنگوی طرح  مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تعیین شد که باید دستگاه‌های متولی زیر نظر ایشان فعالیت داشته باشند.

قناعت افزود: مسوولان استان در خصوص نحوه و زمان اجرای این طرح اظهار نظر نکنند تا التهابی ایجاد نشود و فقط در زمینه تبیین آن فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود گفت: یارانه نان سنتی حذف نمی‌شود و یارانه دارو هم به بیمه‌ها پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: هر تغییری با مقاومت‌هایی همراه است و مردم نیز نگرانی‌هایی دارند که طبیعی است.

وی مرخصی مدیران استان در روزهای آتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مسوولان استان برای اجرای درست این طرح پای کار باشند و از رفتن به مرخصی خودداری کنند ضمن اینکه در زمینه اجرای طرح جای نگرانی نیست و با همراهی مردم به‌راحتی و خوبی در استان اجرایی خواهد شد.

قناعت تاکید کرد: برای اجرای درست طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هم‌افزایی و هماهنگی داشته و همسو و همراه باشند و هرچه هماهنگی و کار تیمی ما بیشتر و بهتر باشد، به نفع استان است.

وی با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک طرح مهم، حیاتی و کلیدی برای کشور و نظام است افزود: دولت مردمی ایران قوی یک دولت تحولگرا است و تحولگرایی از شعارهای اساسی و محوری این دولت بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سند تحول دولت مردمی محور فعالیت و خط‌مشی دولت سیزدهم است که اولین بار در این دولت طراحی و باعث شده که این دولت را با دولت‌های گذشته متمایز کند و نقش راه این دولت است.

وی عنوان کرد: ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشمندان، دانشگاهیان و افراد صاحبنظر این سند جامع تحولی تهیه شده و مورد تاکید رییس جمهور است.

قناعت با اشاره به اینکه دولت سیزدهم صادق الوعد است افزود: دولت از ۲ منظر یکی چالش‌های بحران‌ساز و دیگری مزیت‌های جهش‌آفرین، مسائل کشور را در سند تحول مورد بررسی قرار داده و براساس میزان اهمیت و فوریت اولویت‌بندی کرده که ۳۷ موضوع اساسی و چالش در سند تحول اولویت‌بندی شده و برای حل این چالش‌ها کارها شروع شده است.

وی با بیان اینکه عدالت‌محوری، مردم‌پایه، دانش‌بنیان و خانواده‌محور از ارکان اصلی گفتمان دولت سیزدهم در این سند تحول است گفت: اما ایده مرکزی و محوری سند تحول حمایت از رشد و توسعه تولید و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است و در کنار آن توجه ویژه‌ای به تحقق شعار سال هم شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی، زیربنایی، محوری و فوری در این سند، تحول در موضوعات اقتصادی کشور است و طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در همین راستا بوده که ضد تورم و ضد فقر است.

وی افزود: برخی انتقاد داشتند که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم چرا باید این طرح اجرا شود یا اینکه حداقل در چهار سال دوم دولت انجام می‌شد تا دولت دیگر نیازی به رای مردم نداشته باشد اما اخلاص و دلسوزی رییس جمهور سبب شد اجرای این طرح در سال نخست فعالیت هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

قناعت با تاکید بر اینکه این طرح با اشرافیت کامل اجرا می‌شود و همه پیش‌بینی‌ها و تمهدات لازم انجام شده است گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، منافع مردم و مصالح نظام و حاکمیت کشور است.

وی تصریح کرد: هر سال دولت برای اقلام اساسی مردم یارانه می‌گذارد ولی چرا تاثیری بر سفره مردم ندارد؛ ۲۵ درصد یارانه سر سفره مردم می‌رود و بقیه به سایر کشورها قاچاق می‌شود و با یارانه‌های مردم ما کشورهای دیگر سود می‌برند در حالی که در داخل بعضا با کمبود کالا مواجه می‌شدیم.

قناعت گفت: در دنیا یارانه‌ها به تولیدکننده، مصرف‌کننده یا زنجیره‌ای خاص تعلق می‌گیرد اما در ایران برعکس به واردکننده داده می‌شود که نشان می‌دهد از ابتدا ریل‌گذاری اشتباه بوده است.

وی با اشاره به دلایل و الزامات اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها که از آن به عنوان جراحی فوق سنگین یاد می‌شود، گفت: الزام اول اجرای این طرح الزام قانونی است، مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ این اختیار را به دولت داده که سیاست ارز ترجیحی به شرط اینکه قیمت کالاها افزایش نیابد، اصلاح شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دلیل دوم الزام عقلی و منطقی است چرا که حدود ۱۵ کشور همجوار از یارانه‌های مردم ما سود می‌برند و قاچاق کالا به این کشورها داریم؛ به عنوان مثال برای هر کیلوگرم آرد، دولت ۱۲ و ۱۳ هزار تومان یارانه برای مردم پرداخت می‌کند ولی همین آرد با قیمت بیش از ۶۰۰ هزار تومان به سایر کشورها قاچاق شده و سود آن نصیب دلالان و سایر دولت‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته فقط ۲۵۰ هزار تن کالای قاچاق در کشور کشف شد و بدون شک خیلی بیشتر از این میزان نیز خارج شده لذا راه‌حل اصلی مبارزه با قاچاق این است که سود و منافع قاچاقچیان حذف شود پس باید یارانه‌ها هدفمند شده و به دست مردم برسد.

قناعت با اشاره به اینکه یارانه پرداختی به مردم ساماندهی نشده و در مسیر اصلی خودشان قرار نگرفته است گفت: سال گذشته فقط از کشور ۳۵۰ هزار تن آرد قاچاق شده یا در ۲ هفته ابتدای امسال مصرف آرد ۲۵۰ درصد رشد داشته است که این مقدار مصرف منطقی نیست و نشان می‌دهد که قاچاق این کالا را داریم.

وی بیان کرد: ما به هزار زحمت برای تامین اقلام اساسی مردم دلار می‌خریم اما با قاچاق کالاها به سایر کشورها، هدرفت منابع کشورمان را داریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سومین الزام اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، مبارزه با فقر است و از طرفی محرومیت‌زدایی و ریشه کن کردن فقر از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: فشار اصلی اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه است و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی تخصیص داده شد که باید گرانی جمع و تورم نداشته باشیم اما تورم بیشتر و فشار اقتصادی بر مردم هم بیشتر تحمیل شده که نشان می‌دهد که این یارانه در مسیر خودش قرار ندارد.

قناعت گفت: در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یارانه به مردم پرداخت می‌شود که اجرای موفق این طرح با هماهنگی و همرایی همه نهادها قابل انجام است.

وی افزود: امام راحل می فرمایند هر زمان دشمن علیه شما موضع گرفت بدانید که کار شما درست است و در حال حاضر رسانه‌های دشمن و برخی خواص داخل کشور علیه این طرح جبهه‌گیری منفی می‌کنند.

قناعت تصریح کرد: در کشور ارز را گران می‌خریدیم اما ارزان در خدمت واردکننده قرار می‌دادیم در حالی که مردم منتفع نمی‌شدند در نتیجه در داخل با کمبود اقلام مواجه می‌شدیم و برای جبران کسری پول ارز و یارانه هم هر سال پول بدون پشتوانه چاب و ارزش پولی ما هر سال کمتر می‌شد.

وی با بیان اینکه دولت برای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها سه اصل را مدنظر قرار داده است گفت: اولین اصل در اجرای این طرح اجماع مسوولان و دومین اصل اقناع افکار عمومی و نخبگان است که در این زمینه ضعف داریم و به خوبی افکار عمومی در زمینه اجرای این طرح اقناع نشده‌ که باید مسوولان این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: سومین اصل حمایت از منافع مردم و اقتصاد ملی به‌خصوص اقشار محروم است که در این طرح از اقشار محروم و دهک‌های پایین حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها جلسه شورای اداری افکار عمومی جواد قناعت خراسان جنوبی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جلسه شورای اداری افکار عمومی جواد قناعت جلسه شورای اداری افکار عمومی جواد قناعت خراسان جنوبی دولت سیزدهم هدفمندی یارانه استاندار خراسان جنوبی اجرای این طرح افکار عمومی دولت سیزدهم سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با اشاره به گزارش برخی مقامات ارشد آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی در غزه توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی خود را مقید به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ چرا که هزینه و شخصیتی برای خود متصور نیست.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه صهیونیست‌ها مشروعیت خود را در بین افکار عمومی و جهان به شدت در خطر می‌بینند، گفت: نتانیاهو برای بقای خود در قدرت، حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند و به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است تا افکار عمومی را برای حمایت از خود متقاعد کند؛ البته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو راهبرد شکست خورده است.

سردار احمدی مقدم خاطرنشان کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند که به هر شکلی کابینه و قدرت خود را حفظ کند؛ اما تلاش‌های مذبوحانه، ثمری نخواهد داشت و به زودی شاهد پیروزی مقاومت و مردم مظلوم غزه خواهیم بود.

کد خبر 6092982 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • روابط عمومی در اقناع افکار عمومی نقش کلیدی دارد
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • دستورات و تاکیدات اژه‌ای در راستای اقناع افکار عمومی
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود