Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم اهمیت محتوا‌های فضای مجازی این امر را عامل مهمی در تحقق و رسیدن به یک "شهر هوشمند" عنوان کرد. مهدی کشاورز در نشستی صمیمانه با دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور که عصر دوشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: برنامه کاری و عملکرد همیشه یک حالت روزمرگی یا تدافعی دارد که با وجود بیش از ۷۰ سامانه در حوزه‌های مختلف مردم همچنان از این فضا ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مهدی کشاورز تدوین برنامه جامع و کاربردی در تمام حوزه‌ها و بر اساس نیاز‌هایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد برای هریک برنامه و تیم اجرایی در نظر گرفته می‌شود.

کشاورز "حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، انرژی هوشمند" را شش محور مهم یک شهر هوشمند برشمرد و افزود: برای رسیدن به یک شهر هوشمند باید محتوا‌های فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد.

مهدی کشاورز با تاکید بر این که باید در ابتدا هوشمندسازی را از خود آغاز کنیم، تصریح کرد: بیشترین مشکل تمام حوزه‌ها در کشور به دلیل عدم برخورداری از سطح سواد عمومی مطلوب است.

کشاورز با بیان این که در کشور نمی‌توان ایده‌های خوب را عملی کرد، گفت: تمام دستگاه‌های موظف در مناطق آزاد هماهنگ با مدیرعامل سازمان به عنوان بالاترین مقام اجرایی که حکم آن توسط مقام ریاست جمهوری امضا می‌شود هستند، اما متاسفانه در جزیره کیش این گونه نیست.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کیش گفت: مشکلاتی مانند خودرو، فضای مجازی و آب و برق در جزیره وجود دارد که مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده است، ولی در فضای مجازی کسی این موضوع را نمی‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر این که فضای مجازی در بسیاری از حوادث و رویداد‌ها موثر واقع شده است، گفت: فضای مجازی در اپیدمی کرونا، بحران ها، آگاهی دادن‌های کوچک و هدفمند، نقش مطلوب و بسزایی را ایفا کرده است.

مهدی کشاورز انتظار سازمان منطقه آزاد کیش از شورایعالی مجازی را یک انتظار خاص عنوان کرد و گفت: علیرغم وجود قوانین و برخی مسائل و محدودیت‌هایی که در این منطقه وجود دارد نسبت به ظرفیت‌های موجود عقب‌تر هستیم در همین راستا یک برنامه کلی و جامع در خصوص تمام نیاز‌هایی که یک شهر هوشمند واقعی دارد طراحی و برای هریک برنامه و تیم اجرایی در نظر گرفته می‌شود.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: مجریان این طرح بیشتر بخش خصوصی خواهد بود، چون جزو کسانی هستند که در قالب شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها چابک‌تر عمل می‌کنند.

شایان ذکر است این نشست با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران، برخی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسوولان نظامی و انتظامی این منطقه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی برگزار شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کیش جزیره کیش منطقه آزاد کیش منطقه آزاد مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد کیش یک شهر هوشمند مهدی کشاورز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم