Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@16:41:24 GMT

برگزاری سومین جشنواره ادبی شعر مباهله

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۹۵۰۷

برگزاری سومین جشنواره ادبی شعر مباهله

علاقمندان به شرکت در سومین دوره جشنواره شعر «مباهله» تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند اشعار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از حوزه هنری، مباهله یکی از درخشان‌ترین فرازهای تاریخ صدر اسلام در اثبات حقانیت خاندان شریف رسالت است و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی در این راستا سومین دوره جشنواره ادبی شعر مباهله را در قالب شعر منظوم، شعر آزاد و نثر ادبی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیری علمی این جشنواره را علی انسانی برعهده دارد. شاعرانی که مایل به شرکت در این جشنواره هستند، اشعار خود را تا پانزدهم تیر به نشانی الکترونیکی این جشنواره ارسال کنند و یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۸۸۴۷۹ تماس بگیرند.

اشعار می‌تواند در تمامی قالب‌های سنتی و نوی شعری سروده شود. پس از بررسی و ارزیابی تمامی آثار رسیده توسط هیئت داوران به پنج اثر ارسالی برتر لوح تقدیر و جایزه نفیس نقدی تعلق خواهد گرفت.

واقعه مباهله در بیست‌وچهارم ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره مبارکه آل عمران به آن اشاره دارد. مباهله به معنای درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اکرم (ص) پس از مناظره با مسیحیان نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

جریان مباهله پیامبر (ص) نه تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت پیامبر (ص) است، بلکه بر فضیلت همراهان او یعنی حضرت علی، فاطمه و حسنین علیهم السلام در این ماجرا دلالت می‌کند و شیعه معتقد است که حضرت علی (ع) بر اساس آیه مباهله، به منزله نَفْس و جان پیامبر است.

کد خبر 574425

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز مباهله مباهله پیامبر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری مسیحیان نجران سوره آل عمران جشنواره شعر ملی حوزه هنری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جشنواره بزرگ دشت غذا به همت شهرداری منطقه ۱۸ تهران و انجمن آشپزان و سر آشپزان پایتخت در بوستان قائم تدارک دیده شده بود. در این رویداد غذا‌های بومی و محلی اقوام مختلف داوری و ۲۳ برگزیده انتخاب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت