Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:44:19 GMT

از فعالیت گسترده دندانپزشکان تا برگزاری غرفه های سلامت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۹۵۱۹

از فعالیت گسترده دندانپزشکان تا برگزاری غرفه های سلامت

 به گزارش ایرنا، در ادامه فعالیت های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری به مناسبت هفته سلامت و در راستای شعار امسال "سلامت سیاره ما، سلامت ما" در جهت  بالا بردن آگاهی عموم در ارتباط با بحث سلامت و بهداشت در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش این شبکه در مناطق مختلف، محلات و مدارس  با همکاری دستگاهها و ادارات اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 غرفه های سلامت شبکه بهداشت، سلامتی را به مردم شهرستان ری هدیه می دهند

همزمان با هفته سلامت، شبکه بهداشت شهرستان ری با برپایی غرفه های سلامت، خدمات بهداشتی اولیه را رایگان در سطح شهرستان برای مردم انجام می دهند.

دراین غرفه ها، خدمات اولیه بهداشتی مانند اندازه گیری فشارخون، تن سنجی، کنترل قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی انجام می شود.

 مریم اثنی عشری کارشناس مسئول آموزش بهداشت در این رابطه گفت: این غرفه ها با همکاری سازمان های مختلف شهرستان مانند شهرداری در نقاط مختلف برپا شده است که ضمن ارائه خدمات بهداشتی، آموزش های لازم را به مردم ارائه می دهند.

 جلسه آموزشی برنامه میانسالان در در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری

در راستای ابلاغ دستورالعمل های برنامه میانسالان و افزایش آگاهی مراقبین سلامت، جلسه آموزشی در شبکه بهداشت شهرستان ری برگزار شد.

در این جلسه بهناز یعقوبی کارشناس برنامه در مورد اهداف برنامه میانسالان در سال ۱۴۰۱، بررسی چک لیست ارزیابی و نحوه استخراج شاخص ها صحبت کرد.

یعقوبی با اشاره به اهمیت مراقبت های بهداشتی در گروه سنی میانسال بر ارائه کامل خدمات به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و از حاضران خواست تا خدمات برای همه جمعیت هدف انجام شود

جلسه آموزشی تغذیه کودک در سلامت و بیماری در شبکه بهداشت شهرری

به همت واحد بهبود تغذیه، جلسه آموزشی با موضوع تغذیه کودک در سلامت و بیماری با حضور مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه های بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه ماندانا دقیقی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه در مورد اهمیت تغذیه کودک و تفاوت تغذیه در سلامت و بیماری صحبت کرد.

وی با اشاره به حساس بودن تغذیه کودکان در سنین مختلف، در مورد الگوی تغذیه، تغذیه تکمیلی، ملاحظات تغذیه ای در دوران بیماری و نیازهای کودکان تدریس کرد.

توجه به کودکان بی اشتها و روش های مقابله با این مشکل و راهکارهای ترغیب کودکان به غذا خوردن از دیگر مباحثی بود که در این نشست تدریس شد.

فعالیت گسترده دندانپزشکان شبکه بهداشت شهرستان ری

 هفته سلامت فرصت مناسبی برای آموزش اصول بهداشتی به اقشار مختلف جامعه است و دندانپزشکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

دندانپزشکان با حضور در مدارس، پایگاه ها و خانه های بهداشت، ضمن آموزش اصول بهداشت دهان و دندان، معاینه دندان های گروه های هدف مانند دانش آموزان، کودکان و زنان باردار را انجام می دهند.

آموزش تصویری در مورد ساختار دندان و نحوه مراقبت از این عضو و آموزش عملی مسواک زدن نیز از جمله فعالیت هایی است که در همه مراکز و مدارس انجام می شود.

عبدالله عیوضی کارشناس مسئول واحد دهان و دندان در این مورد گفت: دندان عضو بسیار مهمی است و سلامت دهان و دندان از مهم ترین بخش های سلامت است و تلاش می کنیم با آموزش به اقشار مختلف جامعه آنان را در این مورد حساس کنیم.

 فاطمه سعیدی کارشناس واحد دهان و دندان نیز  در مورد فعالیت های انجام شده در مدارس گفت: سلامت دهان و دندان درکودکان بسیار مهم است. به همین دلیل ما برنامه ریزی خاصی برای آموزش دانش آموزان داریم که خوشبختانه با همکاری مسئولین مدارس به خوبی درحال اجراست.

به گزارش ایرنا، شعار رو های هفته سلامت امسال که از ۱۷تا ۲۳ اردیبهشت ماه با شعار «سلامت ما، سلامت سیاره ما» برگزارمی شود، به شرح ذیل است:

شنبه ۱۷ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در دستیابی به انرژی پاک
دوشنبه ۱۹ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا
سه شنبه ۲۰ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها
پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره
جمعه ۲۳ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در کاهش / کنترل مصرف دخانیات

برچسب‌ها شهرستان ری بهداشت و سلامت روز جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری بهداشت و سلامت روز جهانی بهداشت شهرستان ری بهداشت و سلامت روز جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو