Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تحریم‌ها را عاملی برای پیشرفت و خودکفایی نیرو‌های مسلح دانست و گفت: مدرن‌ترین ناوچه‌ها را در اختیار داریم که از توانایی آفندی و پدافندی برخوردار هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در گفت‌وگویی به راهبرد‌های دانش‌بنیان در نیرو‌های مسلح پرداخت و با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر خودکفایی نیرو‌های مسلح اشاره و بیان کرد: آن فرمان امروز منجر به تولیدات عظیم و «هایتک» شده است؛ همچنین با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل جهاد‌های خودکفایی در نیرو‌های مسلح، این مسیر پر افتخار ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگ‌کننده ارتش، تحریم‌ها را عاملی برای پیشرفت و خودکفایی نیرو‌های مسلح دانست و گفت: نیاز به تجهیزات باعث شد که نیرو‌های مسلح در مسیر رفع نیاز‌های خود حرکت کنند و به سمتی بروند که همه تجهیزات مورد نیازشان در داخل کشور ساخته می‌شود.

دریادار سیاری با بیان اینکه ساخت تجهیزات پیشرفته در نیرو‌های مسلح را در ابتدا با مهندسی معکوس آغاز کردیم، عنوان کرد: به مروز زمان در ساخت تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های مسلح پیشرفت کرده‌ایم و امروز از ایده تا محصول نهایی را خودمان تولید می‌کنیم؛ همین مسئله سبب تفاوت بسیار زیاد میان داشته‌های ایران و کشور‌های دیگر در تجهیزات نظامی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز برای ساخت وسایل و تجهیزات پیشرفته نظامی از مهندسی معکوس استفاده نمی‌کنیم، افزود: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی این کار انجام می‌شد، اما امروز همه تجهیزات نظامی به دست جوانان دانشمند ایرانی ساخته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: خودکفایی در نیرو‌های مسلح آسان نیست و واقعاً کار سختی است؛ اما، چون نیاز داشتیم و از سوی دیگر تحریم هم شدیم، ضمن بهره‌مندی از دانش، همت، غیرت و جدیت، از همه توانمندی‌های کشور استفاده کرده‌ایم و با پای کار آوردن اساتید، دانشجویان و اهل تفکر به آنچه نیاز داریم، دست پیدا می‌کنیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: امروز مدرن‌ترین ناوچه‌ها را در اختیار داریم؛ زیرا هم توانایی آفندی دارد و هم از توانایی پدافندی در سطح دریا و در مقابل حملات هوایی، دریایی و زیر دریا برخوردار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران معاون هماهنگ کننده ارتش معاون هماهنگ کننده ارتش نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دوره گفت: یکی از ایام خاص و مورد احترامی که ما پشت سر گذاشتیم، روز ملی خلیج فارس بود، خلیجی که خودش و نامش بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انگلیس‌ها در طول تاریخ برای اینکه ما قدرتمند نشویم، با از بین بردن بنادر و دریا‌ها قدرت را از ما گرفتند و ما را از دریا دور کردند.

او ادامه داد: آنها در راه تزریق فرهنگ استکباری دریا ستیزی تلاش کردند که این خود یک سیاست خبیثانه بود، تفکری که مسیر ما، دریا و پیشرفت را از هم جدا می‌کند.

امیر سیاری گفت: سرمایه انسانی این روز‌ها در دنیا اهمیت زیادی دارد، سرمایه به معنی چیزی است که نه تنها تمام نشده بلکه مدام باید به آن افزوده شود.

او ادامه داد: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان و یک سیستم است، نیرویی که به طور مستقیم می‌تواند یک سازمان را در عرصه رقابت رشد داده و یا زمین بزند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مربیان و اساتید باید بدانند که چه کسانی و چه سرمایه مهمی را تربیت می‌کنند. باید بدانند که این سرمایه چه نقش مهمی دارد و در امر پیشرفت چقدر تاثیرگذار است.

او افزود: نقش ما به عنوان کسانی که مسئولین تربیت و تعلیم آموزش سرمایه‌های انسانی هستیم بسیار مهم است، جایگاه ما بسیار حساس بوده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: امروزه دشمن تمام توانش را می‌گذارد برای استعمار، هرچه تلاش میکند، هزینه میکند و خود را به آب و آتش می‌زند برای استعمارگری است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما ۳ نوع استعمار داریم که اولین آن استعمار کهن است، استعمار کهن یعنی لشکرکشی و تصاحب یک منطقه و بردن منابع آن منطقه است.

او گفت: دیگر مورد استعمار نو است، استعماری که با نیروی نظامی بیگانه است، در این استعمار یک دست نشانده از استعمارگر در کشور مستعمره بر مسند قدرت مینشیند؛ که مثال بارز آن رضا خان پهلوی است.

او در پایان افزود: آخرین مورد استعمار فرانو است، استعماری که کشور‌های دیگر در آن مستعمره فرهنگ کشور استعمارگر می‌شوند. قوی‌ترین جنگی که در این نوع استعمار رخ می‌دهد جنگ نرم است.

دیگر خبرها

  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • امیر نصیرزاده: «وعده صادق» معادلات بین المللی را تغییر داد
  • بازدید امیر دریادار سیاری از گروه مخابرات ارتش
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور