Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع غرب، با تاکید بر تسریع در اجرای این پروژه گفت: اقدامات مناسب برای کاهش بوی نامطبوع فاضلاب در شهر بندرعباس انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین از بندرعباس، در نشستی با حضور استاندار هرمزگان موانع پیش روی سامانه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست ضمن بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی سامانه انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس، تکمیل این پروژه در کمترین زمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان است که بایستی به سرعت به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد، آرامش مردم یکی از ضروریات است و باید با تسریع در انتقال پساب تصفیه خانه به صنایع و جلوگیری از ورود به دریا به این خواسته جامه عمل پوشاند.

استاندار هرمزگان با اشاره به بوی نامطبوع فاضلاب خواستار پیش پیش بینی لازم در این خصوص شد و گفت: برای نصب سامانه های حذف بو تا زمان تکمیل این پروژه، برآوردهای مالی انجام تا با حذف بو، مردم بندرعباس آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

دوستی گفت: درخواست های شرکت زیرساخت در کارگروه ها تخصصی و شورای برنامه ریزی مطرح و موانع موجود نیز طی هفته های آتی برداشته خواهد شد.

در ادامه این جلسه عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به روند اجرای این پروژه افزود: شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به عنوان مجری طرح، عملیات پروژه را طبق برنامه زمانبندی پیش می برد.

وی با قدردانی از حمایت های ویژه استاندار هرمزگان در تسهیل روند تکمیل این پروژه ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از این پروژه به آنچه که مردم بندرعباس انتظار دارند دست خواهیم یافت.

مدیرعامل آبفا همچنین با اشاره به بوی فاضلاب در شهر بندرعباس، گفت: خروجی پساب تصفیه خانه، خورها و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب سه منشاء بوی نامطبوع هستند که اقدامات لازم در این خصوص انجام و برآوردهای لازم برای نصب سامانه های حذف بو صورت خواهد گرفت.

شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس نیز به عنوان مجری طرح، تعیین تکلیف زمین مورد نیاز احداث تاسیسات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب و احداث آبشیرینکن، تامین برق مورد نیاز، تامین منابع مالی از محل تسهیلات بانکی و... را از جمله مسائلی دانست که حل آنها به سرعت اجرای پروژه کمک خواهد کرد.

وی به احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این تاسیسات با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با رفع موانع یاد شده و آغاز احداث آبشیرینکن و خط انتقال، پیش بینی می کنیم پروژه مذکور شش ماه زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

شجاعی اعتبار پیش بینی شده این پروژه را چهار هزار و 500 میلیارد تومان با پیش بینی تورم تا سال 1403 عنوان کرد.

گفتنی است، در این جلسه دستگاه‌های مرتبط با طرح، گزارش خود از آخرین اقدامات صورت گرفته برای به پایان رساندن این پروژه را تشریح و موانع و مشکلات موجود را مطرح کردند.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار هرمزگان انتقال پساب تصفیه خانه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند