Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@14:10:39 GMT

سید حسن خمینی: همه می‌دانیم شرایط کشور سخت است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۰۱۸

سید حسن خمینی: همه می‌دانیم شرایط کشور سخت است

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آیین تجدید میثاق جمعیت هلال احمر با آرمان های امام خمینی(س) گفت: شاید تعبیر "مبارک" یکی از بهترین تعابیری باشد که بتوان در مورد هلال احمر به کار برد؛ البته این صفت را در مورد سازمان های زیادی به کار می بریم ولی بی شک سازمان هلال احمر افتخار این توصیف را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادگار امام افزود: در آیه ای از قرآن تعبیر "مبارک" به کار رفته است. آنجایی که حضرت عیسی(ع) از دامان مریم بر می خیزد و می خواهد خودش را به مردم معرفی کند، می گوید من بنده خدا هستم، کتاب دارم، خدای سبحان من را نبی و برای شما مبارک قرار داده است.

وی یادآور شد: مرحوم کلینی ذیل این آیه روایتی از امام صادق(ع) نقل کرده که می فرماید مبارک یعنی نفع و فایده دارد. لغت مبارک از ریشه "برک" به معنی سینه شتر است. چون شتر مظهر لطف در بیابان بوده، مبارک یعنی کسی که فایده دارد.

سید حسن خمینی تأکید کرد: یکی از ویژگی های سازمان هلال احمر این است که آلوده به بازی ها نشد و فقط در خدمت مردم بود و در دفاع مقدس، سیل، زلزله و هر مصیبتی که پیش می آید این مبارکی را حس می کنند. این چیز کمی نیست و از صفات پیامبران است که انسان به کمک مردم بیاید و وقتی مردم او را ببینند امیدوار شوند که الحمدلله کسی به کمک آمد و باری بر می دارد؛ نه اینکه بر مشکلات اضافه کند یا فقط همراه ما غصه بخورد.

وی اظهار داشت: دلیل خوشنام بودن هلال احمر همین است که در طول عمر خودش جهت سفره ها و زدودن درد از جان مردم و برداشتن رنجی از دل و جان رنجور توانسته موفق باشد. بی تردید جز "زدودن رنج از جان دردمند" نمی شود چیزی را در دنیا به عنوان اصل اساسی اخلاق معرفی کرد. بعضی گفته اند همه هویت اخلاق بر این دو جمله است که "مرنج و مرنجان". لذا بدون اخلاق نمی شود به دین رسید و پیامبر(ص) هم فرمود من آمده ام که اخلاق را جلوه گر کنم.

یادگار امام اظهار داشت : همه می دانیم شرایط کشور سخت است. هرکسی باید به نوعی سعی کند باری را بردارد. ان شاء الله خداوند توفیق دهد که همه بتوانند بار سنگین مشکلات را از روی دوش مردم بردارند. بر بخش ضعیف جامعه فشارهای اقتصادی سنگینی وجود دارد و آنها درد جانکاهی را تحمل می کنند. البته در طبقات متوسط هم این فشار دیده می شود، اما طبیعتا در طبقات ضعیف جانکاهتر و بسیار سوزناک تر است.

وی در پایان گفت: خداوند به مسئولین نظام و تمام کسانی که تصدی امور را دارند توفیق بدهد که بتوانند این مشکلات را هرچه سریع تر بر طرف کنند و ان شاء الله روزهای خوبی پیش روی جامعه اسلامی ما باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سید حسن خمینی فشار اقتصادی سازمان هلال احمر هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • آیا می شناسیدش؟
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟