Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@08:02:39 GMT

خداحافظ تانک‌ها، سلام پهپاد!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۱۴۶

خداحافظ تانک‌ها، سلام پهپاد!

فرارو- استراتژی طراحی نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۳۰ میلادی نیاز این سرویس به نیروی حمله دریایی سبک‌تر، کوچک‌تر، سریع‌تر و در عین حال شبکه‌ای بهتر و کشنده‌تر را تشریح می‌کند تغییری که این سرویس را به سمت کنار گذاشتن تانک‌ها و کاهش نیروی پیاده نظام سوق می‌دهد.

به گزارش فرارو به نقل از نشنال اینترست، در این استراتژی تسلیحات شناسایی و متحرک ضد زرهی افزایش می‌یابد و اندازه و ابعاد وسایل هوانوردی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند از نیروی دریایی خواسته شده که سه اسکادران بالگرد‌های سنگین، دو اسکادران بالگرد‌های تهاجمی سبک و سه اسکادران تیلت روتور (هواگرد پروانه گردان) متوسط را کنار گذاشته و در مقابل، خواستار افزایش قطعی سیستم‌های پهپادی با عملیات شش اسکادران پهپادی فعال شده است.

این انتقال و تغییر رویکرد نشان می‌دهد که نیروی تفنگداران دریایی یک تغییر جهت آشکار به سمت استفاده از پهپاد‌های هوایی و سطحی برای کاهش خطرات و افزایش بُرد و محدوده و ظرفیت شبکه‌های چند دامنه‌ای را نشان می‌دهد.

ژنرال «دیوید برگر» فرمانده سپاه تفنگداران دریایی در سند طراحی شده ۲۰۳۰ نیروی تفنگداران دریایی نوشته است: «سپاه تفنگداران دریایی به عنوان یک نیروی ایستاده در آینده به خانواده‌ای از قابلیت‌های پهپاد (سیستم‌های هوایی بدون سرنشین) نیاز دارد.

ما باید از پلتفرم‌های سیستم‌های هواپیمایی بدون سرنشین (UAS) فعلی خود به دارا بودن قابلیت‌هایی تغییر جهت پیدا کنیم که می‌توانند از کشتی و از ساحل کار کنند و قادر به استفاده از محموله‌های جمع آوری شده و کشنده باشند. این قابلیت‌های به کار گرفته شده در آینده باید اکتشافی و کاملا سازگار با سکو‌های نیروی دریایی و شبکه‌های فرماندهی و کنترل باشند».

در سند تهیه شده تعدادی از پلتفرم‌های کلیدی پهپادی مشخص شده‌اند که هدف آن افزایش دسترسی و کشندگی لازم در دامنه‌های مختلف در زمان واقعی برای پشتیبانی از وضعیت اعزامی نیرو‌ها است.

این سند با اشاره به گروه کوچکی از «پهپاد‌های شکارچی» با عنوان T-UAS یا (هواپیما‌های بدون سرنشین تاکتیکی) پهپاد‌های با بُرد پروازی کوتاه، متوسط و طولانی را برای پشتیبانی از گردان‌های پیاده نظام در حال حرکت در جنگ شناسایی می‌کند که پهپاد‌های دستی پوما به همراه بلک هورنت، اسکایدیو و استالکر را شامل می‌شوند.

این سیستم‌های بدون سرنشین حمله دقیق را امکان پذیر می‌سازند و در عین حال به واحد‌های پیاده شده اجازه می‌دهند تا از یکدیگر جدا شوند و هم چنین برای حمله هماهنگ در شبکه باقی بمانند. با استفاده از پهپاد‌های دست پرتاب پیاده نظام تفنگداران دریایی می‌تواند با نیروی کلی کوچک‌تر و در عین حال کشنده‌تر به یک اثر میدان جنگ دلخواه دست یابد. علاوه بر این، افزودن پهپاد‌های شبکه‌ای شده نیز برای پشتیبانی از مانور‌های آبی خاکی سریع مانند عملیات حمله سریع دریا به زمین برای تغییر موقعیت نیرو در نظر گرفته شده اند.

جابجایی سریع تجهیزات و خودرو‌های زرهی سنگین از خشکی به دریا و بازگشت دوباره بسیار دشوار است در حالی که واحد‌های سبک‌تر و سریع‌تر مجهز به نظارت هواپیما‌های بدون سرنشین و تسلیحات دقیق ممکن است برای حرکت از کشتی به ساحل و در صورت نیاز در عملیات‌های جنگی آبی خاکی که به سرعت در حال تکامل هستند مستقر شوند.

اتکای بیش‌تر به هواپیما‌های بدون سرنشین و سیستم‌های بدون سرنشین می‌تواند نیاز به تجهیزات سرنشین دار سنگین‌تری مانند بالگرد‌های سنگین را کاهش دهد. این جایگزینی هم چنین می‌تواند به کاهش ردپای لجستیکی و کاهش احتمال بالقوه شناسایی توسط نیروی دشمن کمک کند. هم چنین، این تغییر رویکرد و انتقال می‌تواند اتصال و انتقال پرسرعت چند دامنه را تسهیل کند.

این استراتژی به دنبال کمک به سپاه نیروی دریایی برای حرکت به سوی مجموعه‌ای از بخش‌های رزمی شبکه‌ای شده و به هم پیوسته در عرصه هوایی، زمینی و دریایی است که توانایی به اشتراک‌گذاری اطلاعات در زمان واقعی و کاهش زمان حساسیت و پاسخ دهی به تیراندازی را داشته باشند. این رویکرد اگر در چارچوب عملیات برای مثال در اقیانوس هند و اقیانوس آرام نگریسته شود بسیار منطقی به نظر می‌رسد و نشان دهنده تغییر رویکرد نیروی تفنگداران دریایی در آمادگی برای انجام عملیات آبی - خاکی و جنگ دریایی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا تسلیحات نظامی نیروی تفنگداران دریایی بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان