Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وی بیان داشت: در  این وجه شهید مطهری دارای چند ویژگی بود: هم یک اسلام شناس در کلیت نگرش اسلامی بود، هم متخصص در رشته‌های گوناگون علوم اسلامی و هم نوپرداز و زمان شناس بودند. 

 نکته دیگر این است که ایشان نظریه پرداز تعلیم و تربیت اسلامی بودند و از این منظر هم دانشگاه مذاهب اسلامی بایستی بیش از پیش به آرای ایشان توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 و نکته سوم این است که ایشان از پیش قراولان و نظریه‌پردازان  وحدت اسلامی در دوره معاصر بودند.

دکتر صالحی با اشاره به این که شهید مطهری می نویسند: «اسلام به اتفاق و اتحاد مسلمین فوق العاده عنایت دارد و وحدت اسلامی یکی از هدف‌های اسلام به شمار می آید» عنوان کرد: در این نگاه اصل وحدت در کنار اصل عدالت قرار می گیرد و طبعا در رتبه‌ای مقدم و حاکم بر دیگر آموزه های دینی قرار دارد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های تحولی این دانشگاه پرداخت و با بیان این که دانشگاه‌ها به چند نسل تقسیم می شوند،  دانشگاههای آموزش محور، پژوهش محور ، کار آفرین. او دانشگاه مذاهب اسلامی را از نوع دانشگاه‌های نسل چهارم دانست.

وی بیان داشت: دانشگاه‌های نسل چهارم به تأثیرگذاری اجتماعی فکر می کنند. در این دانشگاه‌ها، آموزش و پژوهش محور نیست، هر چند حضور فعال دارد. این نوع دانشگاه‌ها می توانند خلق ثروت کنند ولی هدفشان این نیست، بلکه هدفشان تأثیرگذاری و ایفای رسالت اجتماعی در محیط ملی و بین المللی است.

دکتر صالحی، رسالت و تأثیرگذاری اجتماعی دانشگاه مذاهب اسلامی را در حوزه وحدت و تقریب مسلمین در داخل و خارج کشور بیان کرد و گفت: نظام آموزشی دانشگاه مذاهب اسلامی باید بازتعریف خود را مطابق این تعریف پیدا کند. براساس این نوع نگاه، باید تمام رشته‌ها و گرایش‌ها دانش سازی تقریبی و مقارنه ای داشته باشند و صرفا در سطح ارایه دروس مشابه دانشگاههای دیگر نباشند، هم‌چنین دوره‌هایی متناسب با افزایش مهارت و شایستگی برای ایفای نقش کنش‌گری اجتماعی دانشگاهی در راستای تحقق وحدت و انسجام اسلامی تعریف شود. و نکاتی دیگری که از الزامات این گونه تصویر از دانشگاه مذاهب اسلامی است.

دکتر صالحی در پایان از اساتید و اعضای هیات علمی خواست که در مسیر بازخوانی برنامه‌های درسی جاری دانشگاه مطابق با این نگرش و نیز ارایه دیدگاه‌های‌شان در ارتباط با برنامه تحول دانشگاه  مساعدت مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی صالحی دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد

 سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

چادرملو اردکان -  آلومینیوم اراک - ساعت ۱۸:۱۵ - ورزشگاه شهید نصیری یزد

تراکتور تبریز - مس رفسنجان - ساعت ۱۹ - ورزشگاه یادگار امام تبریز

گل گهرسیرجان - هوادار تهران  - ساعت ۱۹ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - ملوان بندر انزلی  - ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال اعلام شد
  • برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • سابقه دانشگاه جندی شاپور به دانشگاه تهران منضم شد
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم