Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@10:48:37 GMT

شهرستان قرچک فاقد ادارات و ساختمان اداری مناسب است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۳۲۴

شهرستان قرچک فاقد ادارات و ساختمان اداری مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان قرچک پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان قرچک که در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مباحثی که در کشور مطرح شده یارانه‌ها حذف نمی شود بلکه این یارانه ها هدفمندتر ارائه خداهد شد، وظیفه و تکلیف همه ما است که در این امر روشنگری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حوزه تامین امنیت توقع داریم مردم در کنار دولت باشد، رسانه های معاند به دنبال تخریب نظام است، وطیفه ما مسؤولان است تا در جامعه اطلاع رسانی لازم و کافی را داشته باشیم، باید مردم را در خصوص جراحی بزرگ اقتصادی آگاه کنیم تا دچار مشکل نشویم.

فرماندار قرچک در این جلسه افزود: در حال حاضر در شهرستان قرچک ۶۰ درصد ادارات قرچک در ساختمان استیجاری مستقر هستند، شأن و منزلت مردم قرچک این نیست که شهروندان برای دریافت خدمات به ساختمان‌های اجاره ای بروند.

فاتحی نژاد بیان کرد: قرچک نیازمند دریافت اعتبارات عمرانی است و از بدو تاسیس خیلی از پروژه های عمرانی به‌خاطر کمبود اعتبار و منابع مالی به اتمام نرسیده و هر چه سریعتر پروژ های عمرانی و فرهنگی از قبیل ساختمان‌های اداری، فرهنگسراها و مدارس نیمه ساز باید تامین اعتبارات شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۵۷ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار شده بود که از این مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار قرچک در ادامه گفت: سایت اداری شهرستان در سال ۱۴۰۱ کلید خورد اما کار عملیاتی انجام نگرفته است، امیدواریم سایت اداری هر چه زودتر آغاز شود تا عمده مشکلات ادارات رفع شود.

فاتحی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در همه بخش ها دچار مشکل و نیازمند نگاه ویژه هستیم، تاکید دارم آموزش و پرورش شهرستان قرچک باید با اولویت دیده شود، اگر این اولویت لحاظ نشود دچار بحران و معظل خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: باید از پتانسیل‌های بخش خصوصی در خصوص خطوط انتقال فاضلاب و تصفیه خانه این شهرستان استفاده کرد و باید هر چه سریعتر فاضلاب شهرستان ساماندهی شود، ساماندهی فاضلاب شهرستان باعث می‌شود، مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.

مریم خدابنده رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: قرچک دارای ۲۲ آثار تاریخی است و ۶ آثار تاریخی این شهرستان ثبت شده است، این شهرستان آثار تاریخی  هزار ساله دارد که معرفی کننده  شهرستان و مردم قرچک است.

وی افزود: قرچک نیازمند اعتبار برای مرمت آثار تاریخی است، مبلغ مورد نیاز حدود چهار میلیارد تومان برای ثبت و مرمت آثار تاریخی است و در این بین حدود ۱۰۰ میلیون نیازمند دورهای آموزشی می‌باشد‌.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری قرچک تاکید کرد: اگر آثار تاریخی ثبت نشود نگهداری آنها بسیار دشوار خواهد بود و اگر آثار تاریخی از بین برود فرهنگ در واقع پیشنه این شهرستان به نابودی خواهد رفت.

آزمان کادری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در ادامه جلسه اظهار کرد: در راستای تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیازمند تکمیل و تجهیز طبقه دوم این اداره هستیم تا خدمات مناسب در شأن خانواده معظم شهدا ارائه کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در حاضر وجود دارد، ساماندهی گلزارهای شهدای شهر قرچک است که مزار شهدا تا حدودی دچار آسیب شده و ضروری است تعمیر و نوسازی شود، ساماندهی و تعمیر مزار شهدا نیز از الویت های کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان است که نگاه مثبت مسؤولان شهرستان را می‌طلبد.

رئیس بنیاد شهید قرچک در ادامه افزود: در حال حاضر به خاطر خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا میز خدمت در بنیاد شهید مستقر شده و نیازمند دریافت اعتبار برای خرید تجهیزات اداری هستیم.

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ادامه جلسه بیان کرد: شهرستان قرچک در سال قبل با وجود اینکه پیش دبستانی ۵۴ هزار دانش آموز داشت ولی امسال بدون پیش دبستانی ۵۸ هزار دانش آموز ثبت نام کردند و این روند ادامه دارد و در حال حاصر بخاطر حضوری شدن مدارس ۳۰۰ نفر دانش آموز جدید در مدارس ثبت نام کرده اند.

وی گفت: جمعیت شهرستان قرچک به‌خاطر نزدیکی به تهران و سریز جمعیتی شهر تهران، حضور اتباع در شهرستان و مهاجرت معکوس در حال افزایش است، در حال حاضر ساخت و ساز مدارس ما با با افزایش جمعیت هم خوانی ندارد، روند افزایش جمعیت چندین برابر ساخت و ساز مدرسه در متطقه است.

داورزنی بیان کرد: فضای آموزشی قرچک در وضعیت بحرانی است، بی شک در مهر ماه سال جاری با مشکل فضای آموزشی مواجه خواهیم بود، از مسؤولان استان تقاضا دارم نگاه ویژه به بعضی مناطق قرچک از نظر آموزشی داشته باشند.

وی تاکید کرد: مدرسه ۱۵ کلاسه شهرک نگارستان باید تامین اعتبار شود، اگر همین پروژه تامین اعتبار شود و هر چه سریعتر به اتمام برسد تا حدودی تراکم دانش آموزی را در این منطقه کاهش خواهد داد.

علی قارونی رئیس اداره هلال احمر شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار کرد: هلال احمر شهرستان نیازمند تجهیزات امدادی به مبلغ ۶ میلیارد تومان است تا در زمان بحران با مشکلات مواجه نشویم. 

وی گفت: روزانه ۱۱۰ هزار خودرو و مسافرت جاده ای انجام می گیرد و نیاز است پایگاه امدادی و نجات بین شهری احداث شود.

رئیس هلال احمر قرچک افزود: سوله ای که در اختیار هلال احمر قرار دارد ظرفیت خدمات رسانی شهرستان را ندارد، هلال احمر شهرستان نیازمند زمینی حداقل به میزان ۶ هزار متر جوابگوی نیاز شهرستان است. 

قارونی در ادامه بیان کرد: اگر حادثه ای یپش بیایید هیچ کس پاسخگو نیست این سوله ظرفیتش تکمیل نشده است و برای دپوی اقلام ضرری یک میلیارد تومان برای لیفتراک جابجایی اقلام و کالاها است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک رئیس بنیاد شهید قرچک فرماندار شهرستان قرچک میلیارد تومان شهرستان قرچک آثار تاریخی حال حاضر بنیاد شهید هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن سیدموسوی گفت: با استفاده از اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری و نیز ظرفیت عملیاتی اداره برق، رفع نقص و تکمیل روشنایی بخش مرکزی، شعیبیه و میان آب در حال اتمام و دو بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری سه بخش شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

سیدموسوی اعتبار هزینه شده در این مرحله را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد.


فرماندار شوشتر می‌گوید: رفع نقص روشنایی درون روستا‌ها و سایر اماکن نیز به روال توسط دهیاری‌ها، اداره برق و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور