Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@19:52:31 GMT

تهران رکورددار برق‌گرفتگی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۵۲۲

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد سال گذشته استان‌های تهران با ۱۲۵، خوزستان با ۷۵ و فارس با ۴۹ فوتی بیشترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته اند. ناطقان: استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک، کهگیلویه و بویراحمد و زنجان هرکدام با ۶ و قم و ایلام هر کدام با ۷ فوتی کمترین آمار قربانیان برق گرفتگی را داشته اند؛ از کل تلفات برق گرفتگی در سال گذشته ۷۵۶ نفر مرد و ۷۸ نفر زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی در این بازه زمانی ۸۳۴ نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن، ۱۲.۹ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل این افزایش آمار، راه اندازی دستگاه‌های برودتی و سرویس کولر‌ها در آغاز فصل تابستان است که بدون شک رعایت هشدار‌ها و نکات ایمنی می‌تواند آمار برق گرفتگی و تلفات ناشی از آن را تا حدی کاهش دهد.

براساس آمار‌های موجود در سال ۱۴۰۰ نیز بیشترین تعداد تلفات برق گرفتگی در ماه‌های تیر و مرداد به ترتیب با ۱۰۵ و ۱۰۲ کشته گزارش شده است.

مطابق آمار‌ها تعداد تلفات برق گرفتگی در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته و در سال گذشته به بیشترین میزان خود در ۱۱ سال اخیر (از سال ۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۰) رسیده است.

با توجه به نزدیک شدن به روز‌های گرم سال و راه اندازی و استفاده از وسایل سرمایشی، سازمان پزشکی قانونی با ارائه توصیه‌هایی از هموطنان می‌خواهد حتما اصول فنی و نکات ایمنی را در نصب و به کارگیری سیستم‌های سرمایشی و به طور کلی استفاده از وسایل برقی به کار گیرند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تهران ، رکوردار برق گرفتگی ، قربانیان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهران قربانیان برق گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان