Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی گویا ظهر سه شنبه در نشست یک روزه تحقیقات ویروس ایدز در استان کرمانشاه اظهار کرد: کرونا آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها وارد کرده و بسیاری از تصمیمات که در دنیا و در کشور صورت گرفته مدیران را از اهداف خود در کنترل بیماری‌ها دور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر با علم و آگاهی بیشتر که نسبت به بیماری کرونا پیدا کرده‌ایم و با توجه به اینکه روند بیماری تغییر پیدا کرده است می‌توانیم تصمیمات خیلی بهتر و موثرتری بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در این مدت کنترل برخی بیماری‌ها از جمله HIV و اجرای دستورالعمل‌ها و بیماریابی، تشخیص بیماری و پیگیری‌های لازم در این خصوص دچار آسیب جدی شده است و خیلی از مبتلایان از تشخیص و درمان جامانده‌اند و باید با کاهش بار بیماری کرونا این مسئله با جدیت بیشتری دنبال شود.

گویا بیان کرد: برای کنترل و پیشگیری از HIV باید به فکر برنامه ریزی‌های جدید باشیم و در بیماریابی فعال‌تر عمل کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه داشته باشد و تحقیقات جدید و کاربردی در راستای بیماریابی، تشخیص و درمان به موقع صورت گیرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:در خصوص درمان بیماریHIV در کشور مشکلی وجود ندارد اما در زمینه بیماریابی با مشکل جدی مواجه هستیم که باید وقفه‌ای که در این ۲ سال کرونا ایجاد شده با مطالعات بیشتر و کار بیشتر جبران کنیم.

گویا خاطر نشان کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که دچار کووید شده‌اند دچار عوارض طولانی مدت این بیماری از جمله عوارض قلبی، جسمی و روانی می‌شوند که این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امیدوارم با تلاش‌های صورت گرفته و با استفاده برای ۲ سال آینده با همدلی و کمک یکدیگر از نقشه‌ی جدیدی برای مهار این بیماری استفاده کنیم.

کد خبر 5487713

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایدز ویروس کرونا محمد مهدی گویا بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی آلودگی هوا خراسان رضوی بیرجند نانوایی مشهد ایلام لیگ برتر فوتبال ایران بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد