Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:05:08 GMT

فاضلاب از ۹ ورودی به زنجانرود می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۶۰۸

فاضلاب از ۹ ورودی به زنجانرود می‌ریزد

به گزارش خبرنگار مهر، مشهود تقیلو بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره اینکه روزانه ۵۰۰ تن زباله در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: میزان تولید زباله در شهر زنجان روزانه به بیش از ۳۴۰ تن می‌رسد اما برای بهبود شرایط و کاهش میزان تولید زباله باید برخی فرهنگ‌سازی‌ها انجام شود به طوری که در یک مثال باید کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های نایلونی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برخی زباله‌ها قابل تجزیه نیستند و با باقی ماندن در محیط در نهایت سلامتی را مورد تهدید قرار می‌دهند، افزود: باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا مورد توجه قرار گیرد با اینکه این طرح اجرا شده اما چندان موفق نبوده و باید بر روی این موضوع اقدامات جدی صورت پذیرد.

تقی لو از وضعیت نامطلوب رودخانه زنجانرود خبرداد و با بیان اینکه فاضلاب و پسماندها از ۹ ورودی به زنجانرود می‌ریزد و موجب آلودگی زنجانرود می‌شوند، ادامه داد: معاونت بهداشت دانشگاه نقش اطلاع رسانی را بر عهده داشته نمی‌تواند برخوردی با متخلفان انجام دهد.

تقی‌لو در ادامه با اشاره به اینکه کشور از لحاظ رشد جمعیت سیر نزولی دارد، گفت: نرخ رشد جمعیت در کشور از ۲.۱ درصد در سال ۹۵ به ۱.۷۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در استان زنجان در سال ۹۹ به ۱.۷۸ درصد است که نسبت به کشور در شرایط بهتری است اما باز هم قابل قبول نیست، گفت: از سال ۹۳ قانون حمایت از خانواده ابلاغ شده اما عملاً فرهنگ سازی درستی بر روی موضوع انجام نگرفته است، همین امر سبب شده تا خطر پیری جمعیت کشور را تهدید کند.

تقی لو با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۲۰ سالمندان کشور به دو برابر خواهد رسید، افزود: سیر پیری جمعیت که در کشورهای دیگر در طول ۱۰۰ سال شکل می‌گیرد در کشور ما در ۲۰ سال اتفاق خواهد بود بنابراین ما در کشور با کهولت سن مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۹ مرکز جامع خدمات در سطح استان، ادامه داد: ۶۶ مرکز خدمات شهری، ۲۶ مرکز خدمات شهری و روستایی، ۲۷ مرکز جامع خدمات روستایی در سطح استان در حال ارائه خدمات هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۸۱ پایگاه سلامت در استان فعال است و در سطح روستاهای استان نیز ۴۵۳ خانه بهداشت در حال ارائه خدمات به مردم روستاها هستند.

تقی لو در ادامه با بیان اینکه در حال تعداد بستری‌های کرونا در سطح بیمارستان‌های استان ۳۶ نفر است، افزود: تعداد فوتی‌ها در برخی از روزها به صفر رسیده است با این حال تعداد مجموع فوتی‌های بیماری کرونا تاکنون در استان زنجان یک هزارو ۱۹۳ نفر بوده است.

وی ادامه داد: جمعیت بالای ۱۲ سال استان زنجان در دوز اول به میزان ۹۴.۲ درصد نسبت به بیماری کرونا واکسینه شده‌اند که این رقم در دوز دوم ۹۲.۵۴ درصد بود با این وجود تزریق دوز سوم واکسن در افراد بالای ۱۸ سال در استان نیز به ۵۲.۵۵ درصد رسیده است.

تقی لو گفت: استان زنجان جزو چند استان برتر به لحاظ سطح واکسیناسیون کرونا است و در رده سنی ۹ تا ۱۲ بیش از ۴۴.۷ درصد جمعیت واکسینه شده و این رقم در سنین بین ۵ تا ۹ سال استان نیز ۲۴.۹ است.

کد خبر 5487724

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان فاضلاب شهری رودخانه بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی آلودگی هوا خراسان رضوی بیرجند نانوایی مشهد ایلام لیگ برتر فوتبال ایران استان زنجان تقی لو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • جاری شدن آب فاضلاب و دردسر‌های آن برای ساکنان محله نوکان کرمانشاه + فیلم
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد