Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش در آخرین پیگیری‌ها پیرو ایرادات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: هفتم اردیبهشت 1401، جلسه‌ای به میزبانی دفتر رئیس‌جمهور برای بررسی مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، نمایندگان دیده‌بان شفافیت و عدالت، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، مرکز پژوهش‌های مجلس، نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس، نماینده وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و معاونت حقوقی وزارت علوم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرایی اضافه کرد: اکثر حضار در این جلسه ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به حیطه وظایف مجلس و قانونگذاری را تأیید کردند و به اتفاق آرا توافق شد تا برای سال 1402 همچنان مصوبه مجلس اجرا شود و برای سال های بعد اگر نیاز به تغییر و اصلاح قانون مجلس بود، مجلس و شورا با هم جلسه برگزار کنند و پس از بررسی های لازم، تغییرات را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه حتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که آمادگی لازم برای اجرای این مصوبه در سال 1402 ندارد، گفت: 11 ایراد را دیده‌بان شفافیت و عدالت به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده بود که هنوز پابرجاست و هیچ کدام از موارد حل نشده است. رئیس سازمان سنجش هم در این جلسه مشکلات اجرای این مصوبه به خصوص تاثیر معدل در کنکور را برشمرد و ما هم معتقدیم که مهمترین ایراد مصوبه، تأثیر قطعی معدل و حذف دروس عمومی در کنکور است که باید این موضوع حل شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: مصوبه شورا در تعارض با مصوبه پیشین مجلس است و تاکنون این مصوبه ابلاغ نشده است و برای تعیین تکلیف نهایی مقرر شد گزارش کامل این جلسه محضر رئیس‌جهور ارائه شود و رئیس‌جمهور که رئیس‌شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست، نظر نهایی را اعلام کند؛ آخرین پیگیری‌ها مبنی بر این است که رئیس‌جمهور در حال بررسی دقیق این موضوع است و منتظر نظر نهایی رئیس‌جمهور هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علي امرايي كنكور مصوبه كنكوري رئيس جمهور شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده بان شفافیت و عدالت مصوبه کنکوری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

از صبح امروز بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در صحن مجلس آغاز شد و ادامه بررسی آن در دستورکار جلسه نوبت عصر مجلس قرار گرفت.

کد خبر 6092167 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری