Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صابر پرنیان روز چهارشنبه در جریان بازدید هیات چینی - ژاپنی از یک واحد صنعتی تبریز در جمع خبرنگاران افزود: مردم تبریز روحیه صنعتی دارند و علاقه مند به صنعت و تولید هستند و همین ویژگی ها موجب شده که استان رتبه نخست علاقه مندی به سرمایه گذاری صنعتی را در کشور داشته باشد.

وی گفت: شهرک واحدهای صنعتی نیز در همین راستا و  در زمینی به مساحت ۱۰ هزار هکتار در حال احداث است و برخی واحدها در آن مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴هزار میلیارد تومان مس خام از استان خارج شد

رییس صمت آذربایجان شرقی به خروج ۲۴ هزار میلیارد تومان مس خام از استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان از نظر ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داراست و برای بهره مندی کامل از این ذخایر، به دنبال تکمیل زنجیره مس، تولید مس کاتد و تبدیل استان به قطب اقتصادی کشور هستیم.

پرنیان افزایش تولید کنستانتره مس، راه اندازی واحد ذوب مس و ایجاد شهرک پایین دستی را از اهداف سازمان متبوعش در استان خواند و بر پیگیری جدی این اهداف تاکید کرد.

وی همچنین به سرمایه گذاری ۱۹ میلیون دلاری در واحدهای یخچال سازی اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد مراجعات فعالان اقتصادی به سازمان برای توسعه واحدها و سرمایه گذاری است.

وی همچنین به مشکلات صنعت استان اشاره و اضافه کرد: نبود منابع مالی لازم، کمبود مواد اولیه و وابسته بودن صنایع این استان از این نظر و سختگیری های بی مورد از جمله مشکلات پیش پای سرمایه گذاران بخش صنعتی است.

پرنیان افزود: سال قبل تنها ۳۰ درصد منابع بخش صنعت در استان تامین شد و برای جبران این کمبود، بسته مناسبی برای صنایع تهیه شده که در سفر قریب الوقوع رییس جمهوری تقدیم خواهد شد.

برخی دستگاه ها کاتولیک تر از پاپ هستند

رییس صمت استان از سختگیری های بی مورد برخی دستگاه ها و همچنین ناهماهنگی آنها در صدور مجوزها و اعتبارات لازم انتقاد کرد و گفت: این دستگاه ها کاتولیک تر از پاپ شده اند و رفتار آنها موجب فرار سرمایه گذار شده است.

پرنیان گفت: امروز صنعت و معدن به نهادی مطالبه گر تبدیل شده و در رویکرد جدید خود، از حالت تدافعی به تهاجمی روی آورده است.

روزانه ۴۰۰ دستگاه یخچال تولید می کنیم 

رییس هیات مدیره شرکت آذر سیلوان از تولید روزانه ۴۰۰ دستگاه یخچال در این واحد خبرداد و گفت: تولیدات این واحد تا ۸۰۰ دستگاه در روز قابل افزایش است.

عباسعلی حاجی زاده به صادرات این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال حدود ۳ میلیون دلار محصولات تولیدی این واحد به جمهوری آذربایجان و افغانستان صادر شد.

وی، سرمایه در گردش، طولانی شدن پروسه برخی امور و موارد بانکی را از عمده مشکلات واحدش برشمرد.

طرح توسعه این واحد تولیدی با برآورد هزینه  ۲۵ میلیون دلاری در حال انجام است و در این راستا در حال عقد تفاهم نامه با شرکت های ژاپنی و چینی در زمینه گسترش و آموزش و راه اندازی خطوط تولید محصولات الکترونیکی منجمله تلویزیون، اقلام ریز خانگی و خطوط تولید لباسشویی های اتوماتیک و انواع ظرفشویی های خانگی هستیم.

اعضای هیات خارجی چینی ژاپنی در این بازدید نسبت به سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری در صنعت لوازم خانگی آذربایجان شرقی در صورت فراهم شدن شرایط اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز صمت سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز صمت آذربایجان شرقی تبریز صمت سرمایه گذاری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل