Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:51:26 GMT

طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۸۵۳

طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان متوقف نشده است

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با رد شایعاتی مبنی بر توقف طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه نه تنها متوقف نشده است بلکه قوی‌تر از قبل پیش می‌رود.

وی افزود: جلسات و مذاکرات متعددی درباره این طرح انتقال آب برگزار شده و اتفاق مثبتی که افتاده این است که مدیرعامل شرکت آب صفه که وظیفه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را برعهده دارد، تغییر کرده و یک مدیرعامل جوان انقلابی و تازه نفس آمده است تا این پروژه را بهتر از گذشته پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت استان پیگیر است تا آب از خلیج فارس به اصفهان منتقل شد و از نظر اعتباری نیز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح تأمین آب صنعت استان اصفهان از خلیج فارس از اواخر سال ۱۳۹۸ با هدف گزینه یابی نقاط آبگیری، نمک زدایی و سامانه انتقال آب به کارفرمایی شرکت تأمین آب اصفهان (صفه) و مدیریت طرح شرکت مهندسان مشاور زایندآب و طوس‌آب در دست مطالعه بوده است و در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد.

براساس مجوزی که وزارت نیرو صادر کرده است استان اصفهان می‌تواند سالانه ۳۷۵ میلیون مترمکعب از خلیج فارس یا دریای عمان منتقل کند که این حجم آب معادل ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب نمک زدایی شده در سال است و حجم زیادی از آب برداشت شده پس از نمک زدایی به صورت پساببه دریا برمی‌گردد، با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا برای شیرین سازی می‌توان در نهایت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین را در مسافت حدود ۹۱۰ کیلومتر به اصفهان انتقال داد.

کد خبر 5487752

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال آب خلیج فارس اصفهان استانداری اصفهان بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی آلودگی هوا خراسان رضوی بیرجند نانوایی مشهد ایلام لیگ برتر فوتبال ایران خلیج فارس به اصفهان انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد