Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از سايپانيوز، علي شيدايي درباره پرداخت تسهيلات به خودروسازان، اظهارداشت: ستاد تنظيم بازار اجازه افزايش قيمت خودرو را به شركت هاي خودروساز نمي دهد از همين رو بايد تلاش كرد كه با افزايش بهره وري، توليد اقتصادي كه مدنظر قرار گرفته و همچنين واگذاري سهام درون گروهي، شرايطي را فراهم كنيم كه توليد خودروها از خط زيان خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بيان اينكه هر خودرويي كه توليد مي شود به طور متوسط 70 ميليون تومان زيان براي گروه خودروسازي سايپا دارد، گفت: طي سه سال اخير قيمت نهاده هاي توليد چون فولاد، مواد پليمري و... 7 برابر شد ولي قيمت خودرو 3 برابر شده است، لذا شكاف قيمت سبب شده كه توليد با چالش مواجه شود.

شيدايي با تاكيد بر اينكه شكاف قيمت فروش و قیمت تمام شده(زیان) باعث شد، در پايان سال جاري زيان تلفيقي گروه خودروسازي سايپا 58 هزار ميليارد تومان شود، خاطرنشان كرد: طي 4 سال اخير و در ماه اسفند شوراي پول و اعتبار تزريق نقدينگي به خودروسازان را تصويب مي كرد اما سال گذشته چنين اتفاقي نيفتاد و بعضا در سيستم بانكي هم با محدوديت هاي روبرو شده ايم از همين رو تامين نقدينگي دچار مشكل شده است.

او با بيان اينكه گروه خودروسازي سايپا به دنبال تامين نقدينگي از راه هاي مختلف است، گفت: در تلاش هستيم نقدينگي مورد نياز را از طريق بازار پول و سرمايه تامين كنيم، بدين جهت يكي از راه ها كه رئيس جمهور در قالب 8 فرمان ابلاغ كرد و وزير صنعت، معدن و تجارت مجدانه پيگير اجراي آن است، فروش سهام درون گروهي سايپا است.

عضو هيات مدیره گروه خودروسازي سايپا خاطرنشان كرد: 42 درصد سهام گروه سايپا تودلي است، بدين جهت با استفاده از توان مركز كارشناسان قوه قضائيه در حال بررسي هستيم تا ضمن قيمت گذاري مناسب، اين سهام به اهل آن واگذار شود تا هم سهامداران منتفع شوند و هم اينكه با تزريق نقدينگي، سرمايه گذاري در بخش هاي مولد صورت گيرد.

او با تاكيد بر اينكه گروه خودروسازي سايپا موظف شده تا پايان سال جاري 650 هزار دستگاه خودرو توليد كند و قطعا با همراهي و همدلي تمام بخش ها بيش از اين عدد محقق خواهد شد، گفت: طي 4 ماهي كه گروه خودروسازي سايپا تحويل تيم جديد مديريتي شد، اين مجموعه ضمن كسري نقدينگي با ۸۰ هزار خودرو ناقص ، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو یورو ۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی روبرو بود از همين رو با برنامه ريزي و فعاليت گسترده تمام بخش ها، تعداد خودروهاي ناقص در مقطع فعلي به 28 هزار دستگاه رسيد (تا پايان ماه جاري به 20 هزار دستگاه مي رسد) و توليد 37 هزار دستگاه طي سال جاري محقق شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران قیمت خودرو بازار خودرو سایپا تولید خودرو یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران گروه خودروسازی سایپا هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود ۳۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی ۴۱۲ نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ۶۰ درصد از تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز ۱۴۰۳ تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به ۵۶ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه ۸۰ چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی