Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:36:18 GMT

تنش آبی در روستاهای کشور طی سه سال برطرف خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۴۳۳

تنش آبی در روستاهای کشور طی سه سال برطرف خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار غلامرضا سلیمانی در رزمایش جهادگران فاطمی و مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی که عصر امروز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در سایه رهبری الهی و مردمی امام راحل و عظیم الشان یک هدف مقدس و بزرگ داشت که آن هم دستیابی به عدالت و پیشرفت و تحقق استقلال و آزادی ملت ایران و جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ابراز داشت: جهادسازندگی از دل انقلاب اسلامی برای پیشرفت، عدالت، رفع محرومیت‌ها و مدیریت نابسامانی‌ها برآمده است که همه پیش‌قراولان در میدان های نبرد در کنار رزمندگان اسلامی در مباحث مهندسی به کار گرفته شدند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در طول سال‌های گذشته و بیش از دو دهه حیات پر برکت بسیج سازندگی، توسط جوانان عزیز بسیجی و فرزندان ملت ایران، خدمات بسیار گسترده ای تقدیم ملت ایران در زمینه های مختلف و گوناگون شد. 

مردم وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند 

وی در ادامه به حضور مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اذعان داشت: اگر مردم وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند، اقتصاد مقاومتیِ مردم‌سالار خواهیم داشت زیرا در دوران ویروس کرونا، اقتصاد مقاومتی مردم سالار توانست قیمت ماسک را با سیر نزولی مواجه سازد که می‌توان از آن به عنوان یک مثال روشن در پیش چشمانمان نام برد.

استان فارس، برترین استان کشور در ارائه خدمات است 

سردار سلیمانی با اشاره‌ به اینکه استان فارس افتخار دارد برترین استان در ارائه خدمات در سطح کشور  قلمداد شود، افزود: به سبب مجاهدت‌های سپاه استان، همکاری خیرین، نقش آفرینی و کنشگری انقلابی گروه های جهادی بسیج، استان فارس رتبه اول کشور را از آنِ خود کرده است. 

سنت علوی و سنت حسنه، جزء رفتارهای اختصاصی ملت ایران است 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سنت علوی و سنت حسنه معروفی است که امروز نهادینه و تثبیت شده و ا
مشاهده می‌کنیم جزء رفتارهای اختصاصی ملت ایران قرار گرفته است. 

وی ابراز داشت: در فرهنگ سازی و انجام کارهای بزرگ با تمسک به تفکر جهادی و روحیه بسیجی برگرفته از اسلام ناب در سایه سار مدیریت الهی و پرتوی علوی می‌توان کارهای بزرگ انجام داد. 

سردار سلیمانی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، گروه‌های جهادی بسیج در سراسر کشور قصد عزیمت به مناطق محروم نمودند و در سالگرد بسیج سازندگی، رزمایش جهادگران بسیجی با عنوان رزمایش فاطمی در دستور کار قرار گرفت و در سراسر کشور در موضوعات مختلف خدمتگزاری، خدمت‌رسانی و خدمات مومنانه برنامه ریزی شد که در سایه این رزمایش ضمن انجام خدمات متنوع، کار محرومیت زدایی توسط  بسیج سازندگی در جغرافیای استان ها تشکیل شد.

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به اتحاد و همدلی مسوولان سه قوا گفت: دولت خدمتگزار رئیسی با روحیه جهادی و با اعتقاد به نقش آفرینی مردم در تحقق دولت اسلامی و در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم فرصتی ایجاد کرد تا بیش از گذشته از نقش آفرینی گروه های جهادی و بسیج سازندگی در زمینه‌های افزایش بهره‌وری استفاده شود. 

وی با اشاره به اینکه در محصولات کشاورزی با عنوان طرح همگام با کشاورز و طرح آبرسانی به روستاهایی که دچار تنش آبی هستند گفت: در مرحله اول بیش از ۷۲۰۰ روستا در سطح کشور مد نظر هستند که به زودی عدد روستاهای مشمول این طرح به بیش از ۱۰ هزار روستا خواهد رسید، همچنین طی برنامه سه ساله مشکل کل روستاهایی که در سطح کشور دارای تنش آبی هستند، حل می‌شود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توجه به حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار حاشیه نشین، برنامه احداث و تکمیل راه‌های روستایی، مدیریت آب های سطحی و کشاورزی با طرح از آبخیز تا جالیز و احداث مسکن برای محرومین که در مرحله اول ۴۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مد نظر است که ۱۰ هزار واحد آن عملیاتی شده است. 

سردار سلیمانی ادامه داد: بسیج سازندگی مجموعه توانایی های مردمی را سازماندهی خواهد نمود و با استفاده از ظرفیت سپاه، دستگاه‌های خدمتگزار در گام دوم انقلاب اسلامی با تحقق اقتصاد مقاومتی مردم سالار آماده تحقق نقشه های گسترده خواهد بود.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش آبی جهادسازندگی جهادگران فاطمی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که نداشتن اقدامات زیر ساختی برای مردم عشایری دلیلی برای کمبود زمینه توسعه است، گفت: زیر ساخت‌های بازار فروش دامداران عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد زهرایی امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه دهدلی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ساکنان عشایرنشین چهارمحال‌وبختیاری، نبود زیر ساخت‌های لازم است که برای به وجود آوردن زمینه توسعه لازم است.

وی افزود: قرار بر این است که برای فروش بهتر محصولات دامداری و کشاورزی مردم عشایری با همکاری دولت سیزدهم و دستگاه‌های مجری، زیرساخت‌های این توسعه فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مسیر صعب‌العبور و هزینه این زیر ساخت‌ها تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از مجری‌ها در کنار دولت برای این کار مهم قرار گرفته و با استفاده از امکانات ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی برای آسان‌سازی این طرح اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: مسیر فراهم کردن این زیر ساخت‌ها در کوتاه مدت به پایان نخواهد رسید و به صبوری مردم غیور عشایرنشین نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به نقش مردمان عشایری به‌عنوان رزمندگان خط مقدم افزود: مردمان عشایری امنیت مرزها را فراهم می‌کنند به همین دلیل نباید این عمل ارزشمند از نظر سیاستمداران کشور دور بماند.

کد خبر 749875

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود