Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسین میرشفیع روز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات اجرایی طرح کنارگذر شمال اراک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین و توزیع این میزان قیر تاثیر چشمگیری در راستای حفظ و نگهداری جاده های ارتباطی، روکش آسفالت، کاهش،تلفات انسانی جاده‌ها و همچنین راه‌های روستایی دارد تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی را سرعت می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد از سهمیه قیر وزارت راه و شهرسازی تامین شد هرچند که فرصت قانونی ددیافت این میزان قیر تا تیرماه سال جاری وجود دارد اما تاکنون وزارت نفت، قیرمورد نیاز را در چارچوب قانون سال گذشته تحویل نداده است.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه  در خصوص مبحث "تامین قیر رایگان" نیز اظهار داشت: لفظ و واژه قیر رایگان نادرست است و در واقع قیر رایگانی وجود ندارد چرا که در قانون پیش‌بینی شده که از سوی وزارت نفت، قیر مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورری و بنیاد مسکن که مصرف کننده قیر دولتی هستند، تامین شود و  در حساب‌های خزانه نیز محاسبه می شود و در وزارت راه و شهرسازی نیز این مبالغ با پیمانکاران تسویه حساب می‌شود و در واقع قیر رایگان یک اصطلاح رایج است و در عمل ماهیت خارجی ندارد.

میرشفیع در خصوص اقدامات اولویت دار هدفگذاری شده در وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: برخی ظرفیت‌های بودجه‌ای در ردیف‌های بودجه قید شده و تخصیص اعتبار شده و همچنین یکسری منابع خاص از قبیل تهاتر نفت و بحث قیر وجود دارد که باید دید چه زمان تامین اعتبار می‌شود تا متناسب با آن بتوان طرح‌های نیمه تمام عمرانی را به سرانجام رساند.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با جذب اعتبار مورد نیاز، امسال حداقل پنج هزار کیلومتر راه روستایی را به بهره برداری برسانیم و یک‌هزار کیلومتر بزرگراه را تکمیل کنیم و همچنین  ۳۰۰ کیلومتر آزادراه را در سطح جاده های ارتباطی کشور بهره‌بردای کنیم‌.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری در سفرهای استانی خود مبنی بر تامین و تزریق منابع مالی طرح‌های عمرانی نیمه تمام که با پیشرفت فیزیکی بالایی همراه و قابل بهره برداری است انتطار می‌رود با تعامل و هم افزایی و ارائه راهکارهای فنی لازم از سوی مدیران اجرایی ذیربط، این طرح‌های عمرانی امسال در استان مرکزی بهره برداری شود.

میرشفیع ادامه داد: خوشبختانه طرح کنار گذر شمالی اراک یکی از جمله طرح‌هایی است که روند قابل قبولی دارد که امید است با تامین اعتبار مناسب، بهره برداری از ۲۵ کیلومتر این آزادراه امسال عملیاتی شود.

وی افزود: بخشی از طرح آزادراه اراک به خرم آباد که در حوزه استحفاظی استان مرکزی است هنوز کلید نخورده که امید است بتوان ۱۲ کیلومتر از بخش نخست این طرح امسال به بهره برداری برسد.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه گفت: بخشی از طرح آزادراه اراک به که در حوزه استحفاظی شهر قم است در حال انجام است و حوزه استحفاظی استان مرکزی و شهر اراک، تعیین تکلیف شده و سرمایه گذار اعلام آمادگی برای اجرای این طرح کرده است.

میرشفیع یادآور شد: بخشی از اعتبارات این طرح از سوی سرمایه گذار تامین می‌شود و بخشی نیز از سوی دولت تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان سهم پرداختی دولت در خصوص حدفاصل شهرستان شازند تا تقاطع شهر فرمهین، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه گذار نیز باید ۲ و نیم برابر این منابع را تامین کند و خوشبختانه این طرح اکنون فعال است.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه گفت: سرمایه گذار طرح آزادراه اراک به خرم آباد، قرارگاه سازندگی خانم الانبیا است و منابع سهم دولت از روش‌هایی که قانون مشخص کرده تامین اعتبار می‌شود برآورد می‌شود و امسال حدود ۶ هزار میلیارد ریال‌از این میزان اعتبار، از سوی دولت تامین می‌شود. 

میرشفیع خاطر نشان کرد: شواهد نشان می دهد ۱۲ کیلومتر از آزادراه اراک به خرم اباد و همچنین ۲۵ کیلومتر از طرح کنارگذر شمالی اراک امسال با تعامل و هم افزایی مسئولان اجرایی ذیربط امسال به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اراک استان مرکزی افتتاح طرح وزارت راه و شهرسازی آزادراه اراک سرمایه گذار استان مرکزی بهره برداری نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد

 اداره کل هواشناسی استان مرکزی هشدار سطح زرد شماره چهار مبنی بر نفوذ سامانه بارشی و افزایش ناپایداری های همرفتی صادر کرد.

بر این اساس در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، احتمال وزش باد شدید موقتی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان پیش بینی شده است.

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، كميجان، آشتيان، تفرش پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: شازند، خمین، اراک، محلات، دلیجان، خنداب، فراهان، آشتيان، كميجان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: همه مناطق استان
اثر مخاطره:

به دلیل ماهیت رگباری بارش ها احتمال شدت گرفتن نقطه ای بارش ها وجود دارد که درصورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه ها و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد. لغزندگی جاده ها و معابر عمومی احتمال خسارت به اشیاء و سازه های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی برخورد صاعقه احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ

توصیه: بازگشایی آبراهه ها و دهانه پل ها، خودداری از کار و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی، احتیاط تردد در جاده ها و معابر عمومی، استحکام بخشی به سازه های سبک و ناپایدار، عدم کار در اماکن مرتفع و صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه های اجرایی ذی ربط.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند