Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، ولادان جوکیچ، رئیس دانشگاه بلگراد به اتفاق هیات همراه با حسین هرسیج ردیس دانشگاه اصفهان دیدار و برگسترش همکاری های فی مابین تأکید کردند.

رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار ضمن معرفی دانشگاه اصفهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حدود ۴۳ سال پیش به وجود آمد که منشا تحولات علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه شد و این پیشرفت‌ها علیرغم تحریم‌های امنیتی، دیپلماتیک و اقتصادی بوده است و با این وجود کسب رتبه‌های برتر دانشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه بندی معتبر جهانی بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: شما به شهری آمده‌اید که به نصف جهان معروف است و علت این نامگذاری به خاطر نقشی است که اصفهان در تمدن ایران اسلامی داشته است و به همین خاطر اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است.

هرسیج دانشگاه اصفهان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور معرفی و اظهار داشت: نقطه مشترک ما این است که علاوه بر این که به عنوان یک کشور مستقل محسوب می‌شویم، هر دو دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع و برتر کشور خود مطرح هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: از بدو مسئولیت ریاست دانشگاه برنامه دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز را مطرح کردم که با توجه به این دو برنامه ما می توانیم برنامه های مشترکی را بین دو دانشگاه داشته باشیم.

وی افزود: در مرحله اول ما باید مسائل وچالش های دانش بنیان و مسئله محور در روابط دوجانبه را شناسایی نماییم.

هرسیج یکی از وظایف دانشگاه ها در حوزه ملی و فراملی برای افزایش ارتباطات بین‌المللی را همکاری برای حل این چالش‌ها دانست.

رئیس دانشگاه اصفهانبیان داشت: انتظار ما از دانشمندان هر دو دانشگاه ، شناسایی مسائل مشترک در سطح کشور، منطقه، خاورمیانه و اروپای شرقی است که پس از شناسایی این مشکلات و نیازهای منطقه، مسائل دوجانبه از نظر علمی، تحقیقاتی و فرهنگی می تواند شکل بگیرد. این موارد می تواند شامل همکاری های علمی،آکادمیک، تسهیلات در راستای تبادل استاد و دانشجو، انجام تحقیقات مشترک و برگزاری برنامه های آموزشی مشترک باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دومی که می تواند مبنای این مبادلات علمی باشد، بحث‌های تمدنی است.

هرسیج خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه تمدن ساز، نماینده تمدن اسلامی و شیعی و همین طور دانشگاه بلگراد به عنوان نماینده تمدن مسیحی می توانند با یکدیگر تعامل ارزنده ای در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و زبانی داشته باشند.

 ولادان جوکیچ، رئیس دانشگاه بلگراد نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی اصفهان و دانشگاه جامع اصفهان به معرفی دانشگاه بلگراد پرداخت و اظهار داشت: کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد که بالغ بر ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و مردم ما نیز مانند ایرانیان به کشورشان افتخار می کنند.

رئیس دانشگاه بلگراد تصریح کرد: من نیز با رییس دانشگاه اصفهان موافق هستم ، اگرچه عالمان در دانشگاه مستقل فکر می‌کنند ولی می توانند به مواضع مشترک برسند و در حل مشکلات دنیا کمک کنند.

وی افزود: دانشگاه بلگراد اولین دانشگاه صربستان است و در سال آینده ۲۵۰ سالگی شروع آموزش درصربستان را جشن می گیریم.

جوکیچ در ادامه تصریح کرد: این دانشگاه دارای ۳۱ دانشکده و ۵۰ انستیتو است که این ۳۱ دانشکده همه رشته ها را در برمی‌گیرند و ۱۱ پژوهشکده نیز داریم که با دانشکده هایمان متصل هستند و در حال حاضر حدود ۹هزار دانشجو در دانشگاه بلگراد حضور دارند که دانشجویان ما در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه بلگراد خواستار همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف علمی شد و بر این مهم تاکید کرد و افزود: گسترش همکاری‌های بین دو دانشگاه منجر به همکاری هایی در سطح بالاتر ملی و بین‌المللی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان دانشگاه بلگراد صربستان همکاری دانشگاه اصفهان دانشگاه بلگراد رئیس دانشگاه دو دانشگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد