Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@15:55:18 GMT

۹۰ تن مواد غذایی فاسد در استان همدان معدوم شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۷۵۶

۹۰ تن مواد غذایی فاسد در استان همدان معدوم شده است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فاطمه ترکمان اسدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تیم های بهداشتی نظارت دقیق و جدی بر وضعیت عرضه مواد غذایی در بازار، رستوران ها و دیگر بخش ها دارند و در صورت مشاهده تخلف ضمن صدور اخطاریه، فرد متخلف را به دستگاه قضایی ارجاع و واحد متخلف پلمب می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای حفظ سلامت افراد همه توان خود را به کار گرفته است با این وجود علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی دیگر دستگاه ها نیز به عنوان متولی سلامت در این زمینه تکلیف و مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز بهداشت استان همدان اظهار داشت: از منظر علوم پزشکی حفظ سلامتی تنها متعلق به جسم نیست بلکه افرادی سالم و محور توسعه به شمار می روند که علاوه بر رفاه اقتصادی، رفاه جسمی، روانی، عاطفی، معنوی، اجتماعی نیز داشته باشند.

ترکمان اسدی اظهار داشت: شعار هفته سلامت امسال «سلامت ما سلامت سیاره ما» نامگذاری شده است که برنامه های متنوعی طبق روزشمار این هفته پیش بینی و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: یکی از محوری ترین برنامه ها توجه به فرزند آوری به عنوان یک ابرچالش است که امید می رود با تعامل و همکاری رسانه بتوان در زمینه افزایش نرخ جمعیت تلاش های موثری انجام داد.

وی افزایش بیماری های واگیر و غیرواگیر را از جمله مشکلات کنونی کشور از جمله استان همدان دانست و گفت: در پسا کرونا اقدام هایی برای بررسی وضعیت بیماری ها در استان صورت گرفته که میزان ابتلا به دیابت از ۶ به ۱۰ درصد و فشار خون بالا از ۱۷ درصد به ۳۵ درصد رسیده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  اضافه کرد: هر چند آنالیزی در زمینه سرطان در پسا کرونا صورت نگرفته اما طبق آخرین آمار به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت ۱۴۱ نفر به سرطان مبتلا هستند که این عدد نامطلوب روز به روز نیز در حال افزایش است.

ترکمان اسدی تاکید کرد: سن سرطان روز به روز در حال افزایش بوده به گونه ای که هم اینک شاهد بیمارانی با سنین ۲۵ سال نیز هستیم هر چند با ابتلای یک فرد به سرطان دیگر اعضای خانواده نیز گرفتار درمان او می شوند.

وی گفت: میزان مراجعه ساکنان شهری نسبت به ساکنان در مناطق روستایی به مراکز خدمات جامع سلامت کمتر است و در حالیکه با مراجعه به موقع می توان از بروز برخی سرطان ها از جمله پستان در بانوان و پروستات در آقایان پیشگیری کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان اظهار داشت: میزان مصرف دخانیات به عنوان یکی از عوامل موثر در بروز بیماری روز به روز در حال افزایش بوده و سن مصرف رو به کاهش است.

ترکمان اسدی افزود: طبق ـمارهای رسمی ۱۵ درصد از مصرف کنندگان سیگار بین ۱۳ تا ۱۵ سال و ۳۷ درصد در سنین جوانی هستند البته آمارهای غیررسمی بیش از این درصد را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: برخی از جوانان و خانواده ها به قلیان به عنوان دخانیات نگاه نمی کنند بلکه استعمال قلیان را به عنوان یک سرگرمی تفننی و تفریح قلمداد می کنند در حالیکه اثر منفی کشیدن قلیان به خصوص در ابتلا به سرطان ۴۶ برابر بیشتر از سیگار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: یک نوبت مصرف قلیان برابر با مصرف چهار پاکت سیگار بوده همچنین به علت وجود رنگدانه، ترکیبات مضر در تنباکوی از لب تا ریه ها درگیر بیماری می شوند.

ترکمان اسدی مصرف بیش از حد نمک را از دیگر بروز بیماریهایی نظیر فشار بالای خون دانست و گفت: تیم های بهداشتی نسبت به پایش محل کسب و کار از جمله رستوران ها و شوری سنجی مواد غذایی اقدام کرده حتی در این زمینه با مراجعه به در منزل و تکمیل پرسشنامه ، نسبت به رعایت مصرف نمک هشدارهای لازم داده می شود.

وی اظهار داشت: در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی تصمیم های لازم برای بردن غذای سالم بر سر سفره مردم اتخاذ و در این راستا آلودگی مواد غذایی سنجش دقیق می شود.

رییس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: یکی از معضلات این استان آبیاری مزارع سبزی با فاضلاب بود که در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۰ هکتار از مزارع سبزی با این شیوه آبیاری می شد اما این رقم در سال گذشته به پنج هکتار رسید.

وی افزود: طرح ملی پایش ملی سلامت روان در سه فاز در حال اجرا بوده با این وجود برای پیشگیری از این معضل باید به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه نیز توجه داشت.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان امحای کالای فاسد شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شهر همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان شهر همدان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ترکمان اسدی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید

تاجیک با اشاره به نکات مهم در هنگام خرید و نگهداری تخم مرغ گفت: در هنگام خرید دقت کنید روی هر عدد تخم مرغ نام یا علامت تجاری واحد تولیدی، تاریخ تولید و تاریخ انقضا (به روز، ماه و سال) درج شده باشد.

به گزارش مهر، وی تاکید کرد: از مصرف تخم مرغ‌های شکسته یا دارای ترک در مواد غذایی به ویژه در تهیه غذا‌هایی که نیاز به طبخ ندارند (مانند خامه یا سس) باید خودداری شود.

به گفته تاجیک، تخم مرغ خام بر روی سطوحی که با مواد غذایی آماده خوردن در ارتباط هستند نباید قرار گیرد.

وی با اشاره به نحوه نگهداری تخم مرغ، افزود: تخم مرغ‌ها باید در یخچال و دمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نگهداری شوند.

دیگر خبرها

  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان