Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:20:00 GMT

سدسازی ترکیه بر رود ارس تبعات جدی تأمین آب را رقم زده است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۲۰۶۹

سدسازی ترکیه بر رود ارس تبعات جدی تأمین آب را رقم زده است

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بحران آب در استان اظهار کرد: اهمیت آب و نقش حیاتی آن در اقتصاد و سلامت هر کشور بر کسی پوشیده نیست و متولیان و مسئولان آب در استان ما نیز با توجه به این حساسیت موضوع کم آبی را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به ویژه دشت مغان یکی از مناطق استراتژیک اقتصادی در تأمین بخش بزرگ محصولات کشاورزی در کشور است که باید ذخایر آبی آن حفاظت شده و به عنوان یک مسئله مهم اقتصادی به آن نگریسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به اقدامات کشور ترکیه در سدسازی بر بستر رودخانه ارس و مشکلات و تبعات جدی آن بر تأمین آب استان و استان‌های همجوار، مسئولان باید با پیگیری‌های جدی و بین‌المللی جلوی این اقدام ترکیه را بگیرند.

آفاقی افزود: جلوگیری از سدسازی‌ها بر روی رودخانه ارس و محفوظ نگه داشتن حقابه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسلماً تنش آبی سبب وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌ها خواهد بود بنابراین توجه جدی به این مسئله ایجاب می‌کند تا اقدامات اساسی در حوزه اصلاح الگوی مصرف، تغییر الگوی کشت، بهینه‌سازی مصرف با بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: نقش رسانه‌ها و ظرفیت‌های صدا و سیمای ملی در آگاهسازی‌های عمومی از وضعیت آب بسیار جدی است و فعالان اجتماعی نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی عبور کنند.

کد خبر 5487809

منبع: مهر

کلیدواژه: سدسازی ترکیه تامین آب شرب بحران آب پیشگیری از وقوع جرم کم آبی محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران حقابه اصلاح الگوی مصرف صدا و سیما بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی خراسان رضوی بیرجند نانوایی آلودگی هوا مشهد ایلام لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آماده‌باش کامل اکیپ‌های این اداره کل با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و احتمال وقوع سیل خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر شهر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

مصطفی مرادیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی و بارش باران و احتمال وقوع سیل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری جهت همکاری و هماهنگی کامل با عوامل ستاد سیل شهرداری اصفهان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

وی افزود: تعداد ۵۰ خودرو گشتی و ۱۰۰ نفر از عوامل اکیپ گشت برای هماهنگی و همکاری با عوامل ستاد سیل خدمات شهری شهرداری اصفهان گسیل شده و همکاری کامل برای رفع آب‌گرفتگی داشتند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبل از آغاز بارندگی، اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌همراه عوامل ستاد سیل نسبت به سرکشی و بررسی نقاط حساس و رفع موانع احتمالی آب‌گرفتگی اقدام کردند.

مرادیان‌نژاد گفت: اکیپ‌های گشت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام عملیات رفع آب‌گرفتگی معابر در کنار سایر واحدها در حال خدمت‌رسانی به شهر و شهروندان هستند.

کد خبر 750177

دیگر خبرها

  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو