Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@18:08:25 GMT

غلامعلی حاتم استاد تاریخ هنر درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۲۳۲۷

غلامعلی حاتم استاد تاریخ هنر درگذشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «غلامعلی حاتم» استاد تمام تاریخ هنر و عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه هنر، پس از یک دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

حاتم متولد سال ۱۳۲۰ و عضو هیات علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر دانشگاه هنر بود و در طول سال‌ها فعالیت تدریس تالیفات زیادی در قالب کتاب و مقاله در حوزه تاریخ هنر به ویژه تاریخ هنر ایران از خود به یادگار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عضویت در کمیته انتصابات و ترفیعات اعضای هیات علمی دانشگاه هنر، عضو کمیته دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر، ریاست کمیسیون تخصصی هنرهای کاربردی، عضویت هیات تحریریه مجله گردش و سیلک رود، عضو کمیته تحصیلات تکمیلی گروه نقاشی دانشگاه آزاد، مدیر گروه هنر دانشگاه پیام نور، مدیر گروه دکتری پژوهش هنر در هنرهای تجسمی و کاربردی، مدیرگروه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، عضو شورای تخصصی تاریخ هنر پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، عضویت تحریریه پژوهشنامه هنرهای نمایشی دانشگاه تهران و مجله‌های رهپویه سوره، کیمیای هنر، نامه هنر دانشگاه هنر، مجله اثر، نقش مایه، هنرسو، پیکره، نگره دانشکده هنر دانشگاه شاهد، پژوهشنامه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و... از جمله فعالیت‌های این استاد است.

غلامعلی حاتم در اکثر دانشکده‌های هنری تهران، اصفهان، یزد، موسسه جهاد، دانشکده خبر و علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه سوره، دانشگاه الزهرا، آزاد اسلامی و ... تدریس داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران استاد تاریخ هنر دانشگاه هنر یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران دانشگاه هنر هنر دانشگاه تاریخ هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مجری سرشناس ورزشی صداوسیما

مجری و گزارشگر سرشناس و قدیمی ورزش صداوسیما درگذشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ استاد مسعود اسکویی پیشکسوت گویندگی و مجری توانمند و کارشناس رادیو و تلویزیون که بیش از پنجاه سال با اخلاق و منش حرفه‌ای و صدای گرم و آشنای خود یار و یاور ورزش ایران در رشته های مختلف بود، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری و کسالت درگذشت. 

 استاد اسکویی در رسانه های ورزشی و به ویژه رادیو ورزش چهره‌ای شاخص و ارزنده بود و از همان روز نخست تاسیس این رادیوی تخصصی و طی بیش از ۲۰ سال گذشته با صدای رسا و دلنشین ایشان عجین بوده است.

تابناک این ضایعه تلخ را به خانواده آن مرحوم و جامعه رسانه و ورزش کشور تسلیت می‌گوید و ضمن طلب آمرزش و آرامش ابدی برای روح استاد اسکویی، برای خانواده گرامی و جمع دوستان و همکارانش صبر و اجر مسالت می‌نماید.

دیگر خبرها

  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • درگذشت مجری سرشناس ورزشی صداوسیما
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری