Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@09:58:56 GMT

رفع مشکل آب شرب ۳۰۰ روستای لرستان توسط بسیج سازندگی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۲۶۹۴

رفع مشکل آب شرب ۳۰۰ روستای لرستان توسط بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‌آباد،احسان جهانبخش امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام دنیای غرب و استکبار برنامه‌ریزی سنگینی برای نا‌امیدی مردم ایران انجام داده است، همه ما نیز نواقص و کاستی ها و توانمندی های خود آشناییم.

وی با بیان اینکه نقد سازنده و منصفانه در جهت اصلاح امور واجب شرعی است، افزود: مقام معظم رهبری در این عرصه جهاد تببین را بیان کردند  و فرمان جهاد دادند و افسران این جهاد نیز رسانه‌ها هستند چرا که یک رسانه با یک خبر می‌تواند عرصه را بر متخلفان تنگ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفصل(ع) لرستان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در ۱۷اردیبهشت ۷۹ بعد از جهاد  سازندگی تشکیل شد  بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کار مملکت به جز با کار جهادی به سامان نخواهد رسید، هر جا جهادی عمل کردیم پیش رفتیم و هر گاه جهادی عمل نکردیم عقب ماندیم؛ این نهاد با محوریت محرومیت‌زدایی در روستاها و مناطق عشایری در استان ها و حاشیه شهر تشکیل شد. 

وی گفت: ۲ هزار و ۵۸۳ گروه جهادی و نزدیک به ۳۰ هزار عضو در بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف  سازماندهی کردیم حتی در  تیپ دو لشکر ۸۴ لرستان  گروه جهادی تشکیل داده شد و با هماهنگی ما به فعالیت‌های مختلف پرداختند و  تجهیزات را در اختیار ما قرار دادند که جای تشکر دارد. 

جهانبخش خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۷۰ صندوق قرض‌الحسنه  داشتیم که  اکنون ۷۰۷ صندوق قرص الحسنه خانگی، مردمی و مستقل باحساب بانکی دو امضاو با نظارت ما  داریم. 

وی بیان کرد: امروز ۲۵ میلیارد تومان موجودی این عزیزان است که با توجه به گردش مالی برای اعضا دو برابر موجودی وام گرفتیم و نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان هم از سال ۱۴۰۰ تاکنون از اعتبارات دولتی و بنیاد علوی به تعداد بیش از ۲ هزار نفر در سطح استان وام مشاغل خانگی، صنایع  تبدیلی،  کشاورزی و حاشیه شهر وام بدهیم  و سعی در تسهیل روند وام گرفتن انجام دادیم. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطر نشان کرد:در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه ای به آب شرب استان شد که  ۴۲۵ میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و قرارگاه  امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفت که پروژه های آب شرب ۳۰۰ روستا را در استان ظرف سی ماه حل می‌کنیم  که در دو شهرستان دورود و دلفان  این روند را آغاز کردیم . 

وی افزود: سال گذشته ۵ میلیارد برای ساختن ۵ کیلومتر  کانال آب بر  کشاورزی دادند که با کار جهادی شبانه روزی و به کار گیری اهالی روستا  ۲۵ کیلومتر  کانال آب بر  ایجاد شد و همین موضوع سبب شد امسال بیش از ۱۱ میلیارد سازمان مدیریت از اعتبارات توازن به بسیج سازندگی برای ساخت ۱۲ متر ساخت کانال آب بر دادند  که ۵۵ کیلومتر در حال انجام است،  قطعا این کار سبب افزایش درآمد و جلوگیری از هدر رفت آب می شود.

وی با اشاره به انجام دیگر فعالیت ها در روزهای شیوع کرونا تا کنون خاطر نشان کرد:تهیه و توزیع۴۳۷ هزار بسته معیشتی از ابتدای کرونا تا کنون، اهدای هزار  سری جهیزیه ، آزادی ۲۳۰ نفر زندانیان جرائم غیر عمد  توسط گروههای جهادی تهیه و توزیع ۳۴ هزار کیف و لوازم تحریر از ابتدای کرونا تا کنون، تجلیل از نزدیک به ۹۰۰ نفر از کادر درمان، طبخ  یک میلیون و ۶۷۰هزار  پرس غذا  از ابتدای کرونا تا قبل ازماه رمضان و طبخ  ۸۵۰ هزار پرس به صورت روزانه  در ۷۰ آشپزخانه فعال با کمک کمیته امداد  از ابتدای ماه رمضان تاکنون انجام شد. 

جهانبخش گفت: هدف ما کشیدن برنامه ها به سمت برنامه‌های زیر ساختی و اشتغال است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج سازندگی احسان جهانبخش گروه جهادی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان