Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تنها راه حذف ارز ترجیحی جایگزین کردن آن با کمک‌های نقدی به مردم است. - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره عدم ملموس بودن نتیجه کاهش نرخ تورم در بازار اظهار داشت: با وضعیت موجود در بازار و قیمت کالاها اظهار نظرهایی که مسئولان درباره کاهش نرخ تورم عنوان می‌کنند کارشناسی شده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این موضوع که با حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی در سال 1401 بسیاری از کالاهای اساسی مانند گوشت، روغن، تخم مرغ و سایر موارد افزایش چند برابری پیدا می‌‌کند قابل پیش‌بینی بود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با بیان اینکه علاوه بر این اینکه نرخ تورم نیز به سرعت افزایش می‌یابد از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد ابراز داشت: مسئولانی که از افزایش 10 درصدی تورم خبر می‌دادند اطلاعات ضعیفی داشتند.

رئیس سازمان چای کشور: 20 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شدتلاش سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نتیجه داد؛ افزایش 20 درصدی تولید برنج در استان گیلانمدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان: بازرسی از شرکت‌های پخش عمده مواد غذایی تشدید می‌شود

وی با اشاره به اینکه طبق قانون تنها راه حذف ارز ترجیحی جایگزین کردن آن با کمک‌های نقدی به مردم است خاطرنشان کرد: دولت در این حوزه انسجامی ندارد و در حوزه دارو نیز با افزایش چند برابری قیمت این عدم انسجام وجود دارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه تنها راه کمک به مردم برای خرید دارو، تقویت پوشش بیمه‌ای برای دارو و تقویت تأمین اجتماعی و بیمه سلامت است گفت: طبق قانون بنا شد بیمه سلامت همه افراد را تحت پوشش قرار دهد تا داروها نیز پوشش بیمه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه متأسفانه دولت در این بخش انسجام نداشت و مردم دچار آسیب شدند اذعان داشت: مسیر کمک به مردم مسیر روشنی است و اظهارنظرهای مسئولان درباره کاهش تورم برای بنده نیز جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره نظارت مجلس بر اجرای شفافیت در بخش‌های دولتی عنوان کرد: مجلس طرح شفافیت قوای سه گانه را تصویب کرده است و به دولت اعلام کرد که شفافیت را در همه بخش‌ها به اجرا در بیاورد.

وی با بیان اینکه در حوزه بانکی نیز باید شفافیت باشد و بانک‌‌ها اقدام به افشای اسامی بدهکاران بانکی کنند گفت: همچنین شفافیت در حوزه شرکت‌های دولتی نیز مدنظر بوده و هیئت مدیره‌ها باید دریافتی‌های خود را در سامانه در معرض دید عموم قرار دهند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه کمتر از 50 درصد بخش‌های دولتی شفافیت را اجرایی کرده‌اند اظهار داشت: از آن جایی که مردم به شدت خواهان شفاف‌سازی هستند دولت باید این کار را انجام داده و اجرای شفافیت در همه بخش‌های مختلف را دنبال کند.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون تنها راه حذف ارز بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد