Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه گزارش‌ها حامی از آمادگی پیونگ‌یانگ برای هفتمین آزمایش هسته‌ای است، آمریکا از چین و روسیه به دلیل مخالفت با اقدامات بیشتر سازمان ملل در مورد کره شمالی انتقاد کرد و هشدار داد که شورای امنیت "دیگر نمی تواند ساکت بماند".

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، به «دو عضو شورا» اشاره کرد که به گفته او استدلال می‌کردند که خویشتن‌داری از سوی شورا، کره شمالی را تشویق می‌کند تا «تشدید را متوقف کند و در عوض به میز مذاکره بیاید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس-گرینفیلد در نشست شورایی که توسط آمریکا در مورد آخرین پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی برگزار شد، گفت: واضح است که سکوت و خویشتن داری کارساز نبوده است. زمان آن فرا رسیده است که از ارائه مجوز ضمنی دست برداریم و اقدامی را آغاز کنیم.»

ایالات متحده مایل است شورای امنیت ۱۵ عضوی در ماه مه به پیش نویس قطعنامه‌ای برای تحریم بیشتر پیونگ یانگ رأی دهد. توماس گرینفیلد گفت: «ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا (کره شمالی) اقدامات تحریک‌آمیز، غیرقانونی و خطرناک دیگری مانند آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

واشنگتن ارزیابی کرده است که کره شمالی می‌تواند در اوایل ماه جاری آماده انجام چنین آزمایشی باشد. با این حال، چین و روسیه که دارای حق وتو هستند، مخالف تحریم‌های بیشتر سازمان ملل هستند و مدت‌هاست که به شورا برای کاهش چنین اقداماتی در مورد کره شمالی به دلایل بشردوستانه فشار می آورند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفت که پیش نویس قطعنامه‌ای که ایالات متحده ارائه کرده است "راه مناسبی برای رسیدگی به وضعیت فعلی نیست." ژانگ در این شورا گفت: متأسفانه، ایالات متحده چشم خود را بر روی پیشنهادات معقول چین و سایر اعضای مربوطه شورا بسته است و همچنان شیفته قدرت جادویی تحریم‌ها است.

آنا اوستیگنیوا، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل نیز گفت: پیش‌نویس‌قطعنامه ارائه شده توسط روسیه و چین برای کاهش تحریم‌های کره شمالی «روی میز مانده» در حالیکه «می‌تواند طرف‌ها را تشویق کند تا تلاش‌های مذاکره را افزایش دهند».

این شورا آخرین بار در سال ۲۰۱۷ تحریم ها علیه پیونگ یانگ را تشدید کرد. اما براساس گزارش ناظران تحرین سازمان ملل کره شمالی تلاش‌های موفقی برای دور زدن برخی از برنامه‌های سازمان ملل متحد داشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کره شمالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره شمالی سازمان ملل کره شمالی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد