Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم پیله فروش روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با وضع سابق تخصیص ارز، تولیدکننده داخلی می بایست با واردکننده‌ای که با ارز ارزان محصولات را وارد می کرد رقابت کند که بسیار دشوار بود.

وی گفت: در حال حاضر، با تصمیم دولت سیزدهم، این رانت برای واردکننده ها برداشته شد و احتمال اینکه میزان تولید داخل و به خصوص تولید داخل مربوط به نهاده ها افزایش پیدا کند خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیله فروش افزود: از طرف دیگر، تولیدکننده داخلی می تواند بر افزایش کیفیت و بهبود بهره وری متمرکز شود و با افزایش بهره وری ، قیمت تمام شده محصول را کاهش دهد.

معاون استاندار قزوین گفت: در وضع سابق تخصیص ارز، هرکس به ارز ارزان دسترسی داشت برنده بازار بود که این قاعده در حال تغییر است و با شیوه جدید، هرکس بهره ورتر باشد برنده بازی خواهد بود.

تخصیص یارانه برای واردات غلط ترین کار ممکن بود

پیله فروش با اشاره به تغییر شیوه پرداخت یارانه، گفت: تا قبل از دولت سیزدهم، یارانه به واردکننده داده می شد و حالا  دولت تصمیم گرفته است که این یارانه را به خود مردم پرداخت کند و اختیار ثروت به جای اینکه دست واردکننده ها باشد به خود مردم بسپارد.

وی با بیان اینکه تخصیص یارانه بر واردات غلط ترین کار ممکن است، افزود: ما می توانیم به صادرات یا مصرف یارانه تخصیص بدهیم ولی اختصاص آن به واردات فقط منجر به افزایش واردات و تضعیف بنیه تولید ملی کشور می شود.

معاون استاندار قزوین افزود: سیاست اصلی دولت در این مقطع، تغییر محل پرداخت یارانه است و به جای تخصیص یارانه به واردکننده به خود مردم اختصاص می یابد.

وی گفت: با تغییر این شیوه پرداخت احتمال دارد برخی از کالاها مثل روغن، نهاده های دامی، گوشت، مرغ و شیر که قبلا با ارز ارزان وارد می شدند افزایش قیمت پیدا کنند اما این افزایش قیمت ها با پرداخت یارانه و جبران قیمت خرید مردم به نظر می رسد که قبال پذیرش باشد.

معاون استاندار قزوین افزود: در کنار این مهم مجموعه دستگاه های نظارتی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی نیز یک کمیته مشترک نظارت بر بازار با مدیریت استانداری تشکیل داده و نظارت های خود را بر سوء استفاده گران تشدید کرده اند.

وی افزود: همچنین با مصوبه سران سه قوه، اختیارات تعزیرات حکومتی هم به شدت افزایش یافته است و اگر کسی بخواهد سوء استفاده کند با جرایم پنج برابری تعزیرات مواجه می شود.

پیله فروش گفت: همچنین تعزیرات اجازه دارد که بدوا و قبلا از رسیدگی پرونده، واحد صنفی را پلمب کند که امیدواریم به این مرحله نرسد و اصناف که تا به امروز در خدمت مردم و کشور بوده اند در این مرحله نیز همکاری خوبی داشته باشند.

کالاهای اساسی در استان به وفور تامین شده است

وی در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان، گفت: خوشبختانه کالاهای اساسی در استان به وفور وجود دارد ولی مساله مهم، بحث گذار از قیمت های قدیم به جدید است که موجب شده برخی از عرضه کنندگان به دنبال عرضه کالای خود با قیمت های جدید باشند.

پیله فروش افزود: همین امر موجب تاخیر در عرضه کالا شده به علاوه اینکه افزایش تقاضا را شاهد هستیم چون برخی مردم فکر می کنند تا فرصت هست باید کالاهای ارزان تر بخرند که در نتیجه موجب برهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا می شود.

قیمت نان سنتی اصلا تغییری نخواهد کرد

وی اضافه کرد: تغییر قیمت نان اصلا در برنامه نیست و هیچ تغییری در قیمت نان سنتی فعلا اتفاق نخواهد افتاد و در این مطقع نهاده های دامی و روغن مشمول افزایش قیمت شدند.

پیله فروش افزود: خوشبختانه یارانه این افزایش قیمت ها به حساب حدود ۹۰ درصد مردم واریز شده است تا مردم هیچگونه نگرانی و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

برچسب‌ها نرخ ارز بازار ارز یارانه تولید یارانه معیشتی استان قزوین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یارانه مصرف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز بازار ارز یارانه تولید نرخ ارز بازار ارز یارانه تولید یارانه معیشتی استان قزوین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یارانه مصرف معاون استاندار قزوین افزایش قیمت پیله فروش قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و تقویت شوراها امری ضروری است.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها، مشارکت مردم در اداره امور جامعه را از برکات ارزشمند تاسیس شوراها برشمرد.

استاندار بوشهر در بخشی از این پیام تاکید کرد: نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شوراها در واقع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که سبب شد، مشارکت مردم در اداره امور جامعه بیشتر شود.

محمدی زاده تصریح کرد: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند و تقویت شوراها امری لازم و ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور تاثیرگذار هستند و روز به روز شاهد نقش آفرینی بیشتر شوراها هستیم.

محمدی زاده ابراز داشت: با گذشت بیش از ربع قرن از فعالیت شوراها در کشور، نقش و جایگاه این نهاد در تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری و روستایی، تثبیت شده و امیدوارم با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی دقیق، شاهد ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های شوراها باشیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: اینجانب فرا رسیدن روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت و سربلندی بیش از پیش شوراهای استان را دارم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»