Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی بامداد پنجشنبه در نشست فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که با موضوع مردمی سازی هدف مندی یارانه ها برگزار شد، افزود: قزوین در تولید محصولات مختلف به ویژه کالاهای اساسی از جایگاه بالایی برخوردار است و علاوه بر تامین نیازهای خود، بخشی از نیاز کشور را نیز برآورده می کند که نشانگر جایگاه ویژه کشاورزی در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: با اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه و اصلاح و ساماندهی آن نیاز است تا نظارت ها بر بازار برای دسترسی آسان و مناسب مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف به شکل ویژه و محسوس تری انجام شود تا آرامش بر بازارها حکمفرما باشد.

اعلایی تاکید کرد: باید نظارت هوشمند بر بازار کالاهای اساسی را با جدیت پیش ببریم و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید به تامین مالی زنجیره تولید کالاهای اساسی در کشور و استان توجه داشته باشیم،افزود: این مساله خلاء های زنجیره تولید و توزیع را برطرف می کند و در ثبات و حفظ آرامش بازار کالاهای اساسی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت بالای امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: دولت تدابیر و تمهیدات لازم را اندیشیده تا در خلال اجرای مردمی سازی هدفمندی یارانه ها و اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه ها، هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی ایجاد نشود و همچنین مردم به ویژه اقشار ضعیف در تهیه مایحتاج عمومی دچار زحمت و مشکل نشوند.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این نشست گفت: با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده استان قزوین در هیچ یک از کالاهای اساسی و پرمصرف مشکلی در جهت تامین و توزیع ندارد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته و دو شیفته کردن فعالیت برخی نانوایی ها، مشکل تهیه نان که به دلیل برخی ناهماهنگی ها در روزهای اولیه اجرای طرح اصلاح و ساماندهی پرداخت یارانه ها و آزاد شدن نرخ آرد برای صنف و صنعت صورت گرفته بود، مرتفع شده است.

این مسوول گفت: بازرسی ها از سطح بازار کالاهای اساسی به شکل دو شیفت و بدون وقفه و پررنگ ادامه دارد و با تخلفات به شکل جدی برخورد می شود.

در این نشست تامین امنیت غذایی در استان و دسترسی آسان شهروندان به انواع کالاهای اساسی و بازرسی مستمر از بازار برای توزیع مناسب و پبشگیری از تخلفاتی نظیر احتکار و عرضه خارج از شبکه مورد بحث و گفت و گو و تاکید قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مسوولان تعاونی ها و اتحادیه های کشاورزی در این نشست حضور داشتند. 

برچسب‌ها کالای اساسی امنیت غذایی قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالای اساسی امنیت غذایی قزوین کالای اساسی امنیت غذایی قزوین استاندار قزوین کالاهای اساسی امنیت غذایی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد