Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:03:24 GMT

۷۵۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۳۲۴۵

۷۵۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند

علی قیاسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ، افزود: از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیش از ۸۵۰ هزار نفر از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند که برای اصلاح این شرایط و تحت پوشش قرار دادن این قشر در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون در سطح کشور بین ۴۵۰ تا ۴۷۰ انجمن کارگر ساختمانی فعال است که مسائل و مشکلات جامعه هدف خود را پیگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه از این تعداد در استان مرکزی حدود ۹ انجمن کارگر ساختمانی فعال است گفت: در این استان، اعضایی که عضو انجمن کارگران ساختمانی هستند حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ کارگر بیمه شده ساختمانی هستند و هفت هزار کارگر نیز در اولویت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه هستند.

قیاسی اظهار داشت:  سازمان تامین اجتماعی به دلیل کمبود منابع مالی، حدود ۱۹ ماه  یک نفر جدید را بیمه نکرده و متاسفانه خیلی از کارگران ساختمانی دچار حادثه شدند و صدمات بسیار زیادی دیدند و برخی از آنها نیز بدون داشتن بیمه فوت شدند و با توجه به اینکه در نوبت بیمه بودند خانواده هایشان برای گذران زندگی دچار مشکل شدند. 

وی ادامه داد: سال گذشته طرحی برای اصلاح ماده پنج کارگران ساختمانی به مجلس ارائه و چند نوبت در کمیسیون بررسی شد و اکنون در کمیسیون اجتماعی اصلاح طرح ماده پنج به تصویب رسیده که بر اساس این قانون، به سازمان تامین اجتماعی اجازه داده می‌شود که ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی را طی ۲ سال بیمه کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اراک عنوان‌کرد: کلیات این طرح پس از اینکه پایان سال گذشته در کمیسیون مصوب و به صحن ارائه  شد که در اواخر فروردین ماه امسال مجدد به رای گذاشته شد که نماینده محلات و دلیجان ۲ ایراد به طرح وارد کرد و متاسفانه طرح مجدد به کمیسیون ارجاع شد.

قیاسی گفت: انتظار می‌رود به واسطه تعامل و همکاری مجمع نمایندگان استان ، این طرح از سوی هیات رئیسه مجلس مجدد به صحن بازگردد و رای موافق به طرح داده شود تا بتوان ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه شوند چرا که کارگران ساختمانی جزو ضعیف ترین اقشار هستند و پرداخت مبلغ بیمه برایشان دشوار است.

وی توضیح داد: انجمن کارگران ساختمانی، مسئولیت بررسی مسائل و مشکلات بیمه ای کرگران ساختمانی و همچنین بحث راستی آزمایی را برعهده دارد و این‌ مهم باید مدنظر باشد که  در سال های اولیه که" سامانه رفاه ایرانیان" ایجاد شد، انجمن ها ۲۰۰ هزار نفر از افرادی که از بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به ناحق سواستفاده می‌کردند از انجمن های کل کشور این مورد را حذف کردند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: اکنون شمار زیادی از کارگران ساختمانی شناسایی و  عضو این سایت هستند و دارای  پرونده هستند و به آسانی  می‌توان راستی آزمایی کرد.

قیاسی اضافه کرد: اکنون انجمن ها به ویژه انجمن کارگران ساختمانی بحث آموزش را با جدیت دنبال می‌کنند و کاهش حوادث کار را نیز دستور کار خود دارند و کارگران را از طریق مهارت آموزی از درجه ۳ به ۲ و یک، انجام می دهند و نتیجه و بازخورد قابل قبولی داشته چراکه این امر باعث کاهش، حوادث ناشی از کار شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی کارگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی کارگر اراک استان مرکزی کارگر هزار کارگر ساختمانی کارگران ساختمانی انجمن کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان داراب با اشاره به هفته کار و کارگر با استناد به آیه شریفه «مَن ظَلَمَ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّة؛ اگر کسی به یک کارگری ظلم بکند، در مورد اجرت او و دستمزد او ظلم بکند، همه اعمال خیر او از بین می‌رود و نابود می‌شود» تصریح کرد: ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست بلکه اقدام نکردن در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز ظلم به کارگران است.

وی با بیان اینکه چهارده هزار شهید جامعه کارگری در واقع چهارده هزار پرچم افتخار و وفاداری در دست کارگران است، تاکید کرد: برجسته شدن ارزش کارگر در جامعه، باعث رونق کار و تولید می‌شود.

امام جمعه داراب در ادامه با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود و با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

حجت الاسلام خسروی عنوان کرد: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد و با افشای باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف، حقایق ناب را باز گفت و کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

وی افزود: او متفکری ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین‌شناسِ مومنِ با اخلاص و پُرکار بود.

خسروی در ادامه گفت: خطی که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی است.

وی گفت: مطهری از کسانی بود که در ذهنش شکل کلی انقلاب، هوشمندانه منعکس شده بود و سعی می‌کرد نگذارد اسلام از خط اصیل خود منحرف شود.

کد خبر 6089186

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • ضرورت توجه ویژه‌ به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی