Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:48:14 GMT

سالیوان با السیسی درباره جنگ اوکراین گفت وگو کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۳۴۸۰

سالیوان با السیسی درباره جنگ اوکراین گفت وگو کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و درباره پیامدهای جهانی درگیری اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش مشرق، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چهارشنبه شب گفت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و "برت مک گورک" هماهنگ کننده شورای امنیت ملی خاورمیانه و شمال آفریقا به قاهره پایتخت مصر سفر کردند تا در مورد طیف گسترده ای از چالش های امنیتی جهانی و منطقه ای به گفت و گو بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتسون در ادامه افزود: سالیوان با السیسی و همچنین با مقامات ارشد مصری در مورد عواقب جهانی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و حمایت واشنگتن از امنیت، غذا و نیاز مصر گفتگو کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا خاطر نشان کرد: دو مقام آمریکا و مصر همچنین در این دیدار به موضوع هماهنگی در مورد مسائل منطقه ای نیز پرداختند.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت اوکراین روسیه عبدالفتاح السیسی منطقه دونباس شورای امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان ولادیمیر پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد

آژانس اطلاعاتی کی‌یف مدعی شد که طرح سرویس امنیت فدرال روسیه برای ترور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را خنثی کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرویس امنیت داخلی اوکراین امروز سه‌شنبه مدعی شد که ماموران ضد اطلاعات این کشور طرح روسیه برای ترور ولودیمیر زلنسکی و دیگر شخصیت‌های نظامی و سیاسی کی‌یف را خنثی کردند.

در بیانیه این آژانس آمده است که دو سرهنگ در گارد ملی اوکراین که از مقام‌های عالی محافظت می‌کنند، به ظن اجرای طرح برنامه ریزی شده توسط سرویس امنیت فدرال روسیه دستگیر شدند.

ادعاهای اوکراین مبنی بر تلاش روسیه برای ترور زلنسکی مساله جدیدی نیست. زلنسکی در سال 2022 گفت که دست کم 10 تلاش برای ترور وی وجود داشته و در حال حاضر سومین سال جنگ بین روسیه و اوکراین است.

همچنین دادستان‌های لهستان نیز ماه گذشته مدعی شدند که یک مرد لهستانی با ادعای آمادگی برای جاسوسی از طرف اطلاعات نظامی روسیه در یک طرح برای ترور زلنسکی دستگیر شده است.

ماجرای ترور زلنسکی از سوی روسیه چه بود؟/ دروغ بزرگ برای فرار از شکست بزرگ

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد