Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-28@21:45:24 GMT

پزشکی که می‌خواهد اولین پیوند رحم را انجام دهد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۳۵۰۴

پزشکی که می‌خواهد اولین پیوند رحم را انجام دهد

پزشکان در حال برنامه‌ریزی برای اولین پیوند رحم در جهان به یک زن تراجنسیتی هستند که مرد به دنیا آمده است. به گزارش«جنوب نیوز» به نقل از روزیاتو؛ پزشکان در حال برنامه ریزی برای اولین پیوند رحم در جهان به یک زن تراجنسیتی هستند که مرد به دنیا آمده است. اعضای بدن از یک اهداکننده مرده یا از زن دیگری که تصمیم به مرد شدن گرفته و رحمش در این فرآیند برداشته می‌شود، گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراحی منجر به بارداری طبیعی کسی نمی شود اما ممکن است این فرد از طریق IVF باردار شود. این عمل هنوز به طور رسمی با موفقیت انجام نشده است.

دکتر نارندرا کاوشیک، معتقد است که هر زن تراجنسیتی می خواهد تا حد امکان زن باشد و این شامل مادر بودن نیز می شود. راه رسیدن به این هدف پیوند رحم است، مانند پیوند کلیه یا هر پیوند دیگری. پزشکان نمی‌توانند دقیقاً پیش‌بینی کنند که چه زمانی این اتفاق می‌افتد، اما معتقدند، پیوند رحم، به زودی امکان پذیر خواهد بود. پیوند رحم، هنوز به عنوان یک روش آزمایشی در نظر گرفته می شود.

تنها یک مورد شناخته شده از پیوند رحم یک زن ترنس وجود دارد. اما او تنها چند ماه بعد از پیوند و پس از تحمل عوارض بوجود آمده، جان خود را از دست داد. اما کارشناسان ادعا می کنند که از نظر تئوری امکان باردار شدن یک زن ترنس با استفاده از IVF، با کاشت جنین وجود دارد.

پزشکان انگلیسی ادعا کرده اند که این روش اساساً با روش زنانی که در آن جنسیت متولد می‌شوند، یکسان است.از آنجایی که جامعه پزشکی این عمل را به عنوان یک درمان برای زنان ناباروری که فقدان مادرزادی رحم دارند، می توانند در نظر بگیرند، در نتیجه مانعی برای انجام این عمل برای زنان ترنس وجو ندارد.

ایزابلا تالوند، ۳۳ ساله، سال گذشته از دانمارک به دهلی پرواز کرد تا عمل جراحی پیوند رحم توسط دکتر کاوشیک انجام شود. در حالی که او خودش بچه نمی‌خواهد، معتقد است که این آرزوی خیلی‌هاست و برای بسیاری از زنان تراجنسیتی، این قطعاً رویایی است که به حقیقت می پیوندد.

هنرمند دانمارکی لیلی البه (Lili Elbe) اولین زن ترنس بود که در سال ۱۹۳۱ – در سن ۴۸ سالگی – با این امید که بتواند از نامزدش بچه دار شود، پیوند رحم انجام داد. اما او تنها سه ماه بعد پس از تحمل ایست قلبی ناشی از عفونت پس از جراحی درگذشت.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: پیوند رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!