Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:34:44 GMT

همایش تبیین هدفمندی یارانه در شمیرانات برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۳۷۳۵

همایش تبیین هدفمندی یارانه در شمیرانات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، همایش تبیین هدفمندی یارانه، در شمیرانات با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و مدیرکل تعزیزات استان تهران و فرماندار شمیرانات و روسای اتحادیه‌ها، اصناف و مدیران مجتمع‌های تجاری شمیرانات برگزار شد.

محمد علی‌مهری معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در این همایش اظهار کرد: از اردیبهشت سال ۹۷ با توجه به جهش قیمت ارز که در آن سال اتفاق افتاد، دولت قبل علیرغم مخالفت کارشناسان طرحی را تصویب کردند که هنوز هم همه دوستان آن را رد می‌کنند و کسی گردن نمی‌گیرد و آن طرح تحت عنوان تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالا های اساسی بود و لیستی منتشر شد که شامل ۲۴ گروه کالایی بود و قرار شد به آن ها ارز ۴۲۰۰ تخصیص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اتفاقی که اواخر سال ۹۷ به صورت چراغ خاموش شاهد آن بودیم ۱۷ مورد از ۲۴ مورد کالایی که ارز ۴۲۰۰ شامل آن می‌شد حذف شدند و با یک افزایش قیمت سرسام آوری مواجه شدیم و متاسفانه علیرغم حذف شدن این ۱۷ گروه کالایی دولت وقت هیچ پرداخت جبرانی به مردم نداشت.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ که این طرح شروع شد تا اواخر سال گذشته حدود ۷۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالای اساسی تخصیص داده شده که متاسفانه می توان گفت در اکثر گروه ها اصالت نداشته است.

وی ادامه داد: ما اگر از سال ۹۷ حساب کنیم به طور میانگین بیش از ۳۰۰ درصد تورم در فهرست ۲۴ قلم کالا داشتیم و تمامی کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که این طرح با شکست مواجه شده است.

علی‌مهری بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود کشور را سال ۱۴۰۰ بررسی کنیم ۱۸ میلیارد دلار را برای کالا های اساسی تخصیص داده ایم که علیرغم این تخصیص میانگین افزایش قیمت حدود ۵۰ درصد بوده است و در سال گذشته ۱۲ میلیون تن مصرف گندم داشته‌ایم که ۸ میلیون را وارد کردیم و ۴/۵ میلیون تن را از داخل تامین کردیم.

وی گفت: شایعه‌ای که اخیرا مطرح شده در مورد کارت نان صحت ندارد و همان کارتی که سرپرست خانوار یارانه دریافت می‌کند شارژ می‌شود و اختلاف قیمت پرداخت می‌شود و در حوزه دارو دولت پرداخت ها را توسط بیمه ها انجام خواهد داد و بیمه ها با توجه به نسخه‌هایی که پزشکان تجویز می‌کنند هزینه دارو های خاص را تحت پوشش قرار داده و مصرف کننده همان قیمت قبل را پرداخت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت قبل بخش زیادی از کثری بودجه خودش را از طریق اوراق برطرف کرد که این اوراق تعهداتی است که دولت جدید باید پرداخت کند و الآن دولت جدید ماهیانه بالغ بر ۱۱ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های دولت قبل را پرداخت می‌کند که متاسفانه احتمالا تا ۴ سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ یکی از مشکلات که داشتیم این بود که کلا ۹ میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی در نظر گرفته بودند که این ۹ میلیارد دلار در ۵ ماه اول که دولت قبل خرج شده بود و تمهیداتی اندیشیده شد و خداراشکر کشور از لحاظ کالای اساسی به مشکل نخورد.

علی قشقایی مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری تهران اظهار کرد: طرح اقتصادی که دولت در حال اجرای آن است، از سر این نیست که بخواهد ضربه‌ای به اقتصاد، مردم و کسبه وارد کند و قطعا و بلاشک هر تغییری در هر سازمان و مجموعه‌ای همراه با مقاومت هایی است و این طبیعت مقابله با تغییر است زیرا بالاخره به چیزی سال های سال عادت کردیم و آن در حال تغییر است.

وی ‌گفت: واقعیت کشور امروز این است که ما به لحاظ مواد خوراکی اصلا کمبود نداریم و همه چیز به اندازه کافی در کشور موجود است و در فضای تغییرات اقتصادی، چیزی که مهم است و در تمام دنیا رقم می‌خورد و درست اتفاق می‌افتد هم‌دلی و هم‌فکری است.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری تهران ادامه داد: برآورد امنیتی ما این است که ان‌شاءالله در کشور هیچ اتفاقی نخواهد افتاد به دو دلیل که یکی از آن دلایل اقناع سازی است که رسانه ها و مسئولین به خوبی انجام خواهند داد که نمونه‌اش کاری که آقای رئیس جمهور انجام داد و کاری که وزرا انجام خواهند داد و دوم هم‌دلی و ‌همراهی مردم می‌باشد و فقط در این بین با عده ای سوء استفاده گر مواجه هستیم.

احمد جعفری نسب مدیرکل تعزیرات استان تهران نیز در ادامه بیان کرد: امروز در این شرایطی که وجود دارد انتظارمان این است که اصناف و صنوف کنار مردم باشند، کارخانه تولید کننده باید کنار مردم باشد.

جعفری‌نسب تصریح کرد: در کشفیاتی که در ۷۲ ساعت گذشته اعم از احتکار روغن و ماکارونی و آرد داشتیم شاهد این بودیم که عده ای احتکار کرده بودند که نیاز به هیچ‌چیز ندارند و از نظر مالی وضع خوبی دارند و مالک چندین کارخانه هستند و تمام این کشفیات از زحمات سازمان اطلاعات سپاه و بسیج بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات استان تهران علی قشقایی در شمیرانات در شمیرانات استانداری تهران میلیارد دلار دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر

جلسه هماهنگی بیست و یکمین دوره مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور سلیلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، دلیری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان، اکبرزاده رئیس هیات دوچرخه سواری و دیگر عوامل اجرایی در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری برپا شد. 

بیست و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور ۱۲ تیم داخلی و خارجی و مسافت ۳۰۰ کیلومتر در ۳ مرحله و در مسیر شهر‌های سرخرود، فریدونکنار و نور برگزار می‌شود.
مرحله اول رقابت‌ها در مسیر سرخرود، مرحله دوم در مسیر فریدونکنار و مرحله سوم نیز در مسیر سرخرود و فریدونکنار و نور برگزار می‌شود.

در این جلسه بر میزبانی شایسته، اسکان، امنیت و ایاب و ذهاب و همچنین امنیت جاده‌ها برای تیم‌های شرکت کننده تاکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • جلسه هماهنگی مسابقات تور بین المللی دوچرخه سواری خزر
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد