Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظام معتبر رتبه بندی سایماگو دانشگاه صنعتی ارومیه رتبه ۷۴۲در جهان کسب کرده و در میان ۱۳ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار استانهایخبرگزاری دانشجو، در تازه‌ترین ارزیابی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام معتبر رتبه بندی سایماگو انجام شده، ۱۵۴دانشگاه از کشور ایران موفق شده‌اند دراین نظام رتبه‌بندی قرار گیرند که دانشگاه صنعتی ارومیه رتبه ۷۴۲در جهان کسب کرده و در میان ۱۳ دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفتنی است موسسه سایماگو (Scimago) که در کشور اسپانیا قرار دارد و در زمینه تحلیل و ارزیابی اطلاعات علمی شهرت جهانی دارد، با همکاری موسسه الزویر از سال ۲۰۰۹ دانشگاه‌های جهان را بر اساس سه شاخص پژوهش با وزن ۵۰ درصد، نوآوری ۳۰ درصد و شاخص اجتماعی با وزن ۲۰ درصد ارزیابی می‌کند.

 

رتبه جهانی دانشگاه صنعتی ارومیه در این نظام رتبه بندی در مقایسه با سال قبل ۷۸ مرتبه بهبود یافته است . همچنین در شاخص نوآوری که تعداد اختراعات ثبت شده جهانی و تعداد تولیدات علمی مرتبط با اختراعات را شامل می‌شود، رتبه دانشگاه بهبود قابل توجهی داشته است.


این نظام رتبه بندی داده‌های ۵ سال گذشته در پایگاه استنادی اسکوپوس و پایگاه آماری پروانه‌های ثبت اختراع جهانی را مبنای بررسی دو شاخص پژوهش و نوآوری قرار داده و در بررسی شاخص اجتماعی یا وب سنجی، از دو پایگاه گوگل و Ahrefs استفاده می‌شود. معیار موسسات برای ورود به ارزیابی در این نظام رتبه بندی داشتن حداقل ۱۰۰ مقاله در پایگاه استنادی معتبر اسکوپوس است و در رتبه بندی سال ۲۰۲۲ داده‌های مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی ارومیه وزارت علوم رتبه دانشگاههای کشور دانشگاه صنعتی ارومیه نظام رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو