Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، به مناسبت هفته سلامت نمایشگاه و جشنواره غذا، گیاهان دارویی، بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در مدرسه فاطمه زهرا(س) شهر سی‌سخت برگزار شد. 

در این جشنواره که از مدارس سراسر شهرستان دنا در مدرسه فاطمه زهرا (س)  شهر سی سخت برگزار شد تمام دستاوردها و تولیدات دانش آموزان در بخش صنایع دستی، سوغات محلی، غداهای محلی و داروهای گیاهای در معرض نمایش قرار گرفت که این نمایشگاه در غرفه بندی های مشخص برای هر مدرسه امکان فروش تمامی این محصولات را فراهم آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش غذاهای محلی، آش دوغ محلی که متشکل از برنج، دوغ و سبزی های معطری همچون پر موسیر، تره کوهی، آویش، پونه و نعناع بود وجود داشت و آش کارده، آب تمشک، مربای زردآلو، انواع حلوای محلی، ماهی شکم پر، سالاد ماکارونی وسالاد اولویه حال و هوای خاصی به این نمایشگاه داده بود.


در بخش صنایع دستی انواع دست سازه‌ای خود دانش آموزان از جمله عروسک، گلیم، کلاه، کفش های دست دوز، لباس محلی و روسری خود نمایی می کرد.

بخش سوغات محلی و گیاهان دارویی این نمایشگاه خاص و جالب بود به طوری که انواع میوه خشک  محصول باغات شهر سی سخت و انواع  گیاهان دارویی مختص زیست کره دنا در این نمایشگاه با بسته بندی های کاملا بهداشتی عرضه می شد.


این جشنواره با استقبال کم نظیر مردم و مسئولان و دانش آموزان روبه رو بود که قرار است این نمایشگاه تا ۳روز آینده برای استقبال عموم برپا باشد. 


 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره غذا دانش آموزان سی سخت هفته سلامت گیاهان دارویی صنایع دستی سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با هدف آشنایی دانش آموزان با شغل‌های مختلف نمایشگاه آشنایی با مشاغل مختلف در گچساران برپا شد
جمالی افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف کمک به دانش آموزان برای آشنایی با حرفه و شغل‌های مختلف در همه مدارس استان برپا می‌شود.
وی ادامه داد: امسال در ۶۰ آموزشگاه استان نمایشگاه آشنایی با مشاغل برپا شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود