Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش وزارت اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ تاکنون حداقل ۴۵ خبرنگار را به شهادت رسانده است.

به گزارش ایران اکونومیست، ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره اولین جنایت رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران نبود؛ بلکه  براساس  آمار وزارت اطلاع‌رسانی  فلسطین از انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 تا به امروز 45 روزنامه‌نگار توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش العربی الجدید، نظامیان رژیم صهیونیستی چهارشنبه  به «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره درجنین کرانه باختری شلیک کردند و وی را در حین انجام ماموریت به شهادت رساندند.

لیست  اسامی  روزنامه نگاران شهید و سال شهادت آن ها به شرح زیر است:

از جمله این شهدا، شیرین ابوعاقله (2022)، یوسف ابوحسین (2021) و احمد ابوحسین (2018) می باشد.

 اما سال 2014، سالی که شاهد شهادت بیشترین تعداد خبرنگاران با گلوله وتوسط اشغالگران  صهیونیست در جریان تجاوز به غزه بود، عبارتند از: «عبد الله فضل مرتجى، علی شحتة أبو عفش، حمادة خالد مقاط، سیمونه کامیللی ،شادی حمدی عیاد، عبد الله نصر خلیل فحجان، محمد ماجد ضاهر، محمد نور الدین مصطفى الدیری، رامی فتحی حسین ریان، سامح محمد العریان، عاهد عفیف زقوت، عزت سلامة ضهیر، بهاء الدین الغریب، عبد الرحمن زیاد أبو هین، خالد ریاض محمد حمد، نجلاء محمود الحاج، حامد عبد الله شهاب».

 اما در سال 2012، محمد موسى أبو عیشة ، محمود علی أحمد الکومی ، حسام محمد سلامة به دست رژ یم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

خبرنگاران دیگری از جمله وجودت کیلیجلار ( ترکیه‌ای  در سال  2010)، علاء حماد محمود مرتجى (2009)، ایهاب جمال حسن الوحیدی (2009)، باسل إبراهیم فرج (2009)، عمر عبد الحافظ السیلاوی (2009)، فضل صبحی شناعة (2008)، حسن زیاد شقورة (2008)، محمد عادل ابو حلیمة (2004)، خلیل محمد خلیل الزبن (2004)، جیمس هنری دومنیک میللر (بریطانی، 2003) نزیه عادل دروزة (2003)، فادی نشأت علاونة (2003)، به شهادت رسیدند.

 رژیم  صهیونیستی در سال 2002 خبرنگارانی از جمله عصام مثقال حمزة التلاوی، عماد صبحی ابو زهرة ،امجد بهجت العلامی ، جمیل عبد الله نواورة ، احمد نعمان، رفایلی تشرییلو را به شهادت رساند.

خبرنگاران دیگری  با نام‌های محمد عبد الکریم البیشاوی (2001)، عثمان عبد القادر القطنانی (2001)، عزیز یوسف التنح (2000) نیز  توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به همین ترتیب، به گفته وزارت اطلاع‌رسانی  فلسطین،  رژیم صهیونیستی روزنامه نگاران را بازداشت می‌کند و آن‌ها در شرایط سختی در زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برند و حتی  از ابتدایی‌ترین حقوق بشری که توسط میثاق‌های بین المللی مورد تایید قرار گرفته‌اند، محروم هستند.

گزارشگران بدون مرز در گزارش اخیر خود به تأثیر مستقیم جنایت‌های رژیم اشغالگر بر کار روزنامه نگاران فلسطینی اشاره کرد  و گفت: روزنامه‌نگاران فلسطینی ، چه در جریان حملات اشغالگران به قدس اشغالی در سال 2021، چه در جریان تهاجم نظامی اسرائیل به نوار  غزه بهای سنگینی پرداختند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در یورش به جنین در کرانه باختری ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

شبکه «الجزیره» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک جنایت فجیع که نقض قوانین و عرف بین‌الملل است، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با خونسردی خبرنگار الجزیره را ترور کردند.

ترور خبرنگار الجزیره در دیروز با موجی از واکنش‌ها در نقاط مختلف جهان روبرو شد.

پیش‌تر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی اکاذیبی مدعی شد، احتمال دارد که فلسطینی‌های مسلح که به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کرده اند، باعث شهادت ابوعاقله شده باشند.

/

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روزنامه نگاران رژیم صهیونیستی عبد الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه اقدام کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر تعطیلی دفتر شبکه الجزیره قطر را در فلسطین اشغالی محکوم کرد و آن را در راستای مخفی کردن جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی دانست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد،‌ تعطیلی دفتر الجزیره در فلسطین اشغالی یک اقدام هدفمند برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت و مخفی کردن جنایت‌های جنگی دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین در اراضی اشغالی است.

این جنبش با اشاره به همزمانی تعطیلی دفتر الجزیره در فلسطین اشغالی با تهدیدات رژیم صهیونیستی برای یورش زمینی به رفح، گفت که دشمن در تدارک ادامه نسل‌کشی ملت فلسطین است و سعی در تحریف واقعیت‌ها، کارشکنی در انتقال حقایق به جهانیان و تحمیل روایت‌های خود بر فضای رسانه‌ای دارد.

این جنبش از نهادهای بین‌المللی و رسانه‌های مختلف خواست تا تلاش برای رسواسازی جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی را بیشتر کنند.

در همین ارتباط، جهاد اسلامی با اشاره به شهادت ۱۴۱ نفر از خبرنگاران و تیم رسانه‌ای، از ایفای نقش مؤثر و جانفشانی روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه در پوشش اخبار حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه قدردانی کرد.

این جنبش همچنین خواستار تداوم تلاش‌های الجزیره برای رساندن صدای مظلومان و بی‌گناهان باریکه غزه به گوش جهانیان شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که کابینه وی به اتفاق آرا با تعطیلی دفتر شبکه خبری تلویزیونی الجزیره قطر در فلسطین اشغالی موافقت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • چرا اسرائیل دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد؟
  • فیلم| یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره
  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • رژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست