Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پس از تأیید شیوع اولین مورد ابتلا به کرونا در «پیونگ‌یانگ» پایتخت کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور دستور قرنطینه ملی با محدودیت‌های شدید را صادر کرد.

خبرگزاری مرکزی کره امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در جریان شیوع دو ساله کرونا در جهان در کره شمالی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها نشان می‌دهد که خواستار برگزاری نشست فوری کمیته اجرایی احزاب سیاسی برای بحث درباره شیوع کرونا در کره شمالی شد و دستور قرنطینه شهرها و شهرستان‌ها را داد و گفت که تمامی ادارات باید به طور کامل برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ایزوله و پاکسازی شوند. هنوز مشخص نیست وسعت شیوع کرونا در کره شمالی تا چه اندازه بوده است.

طبق این گزارش، کره شمالی با بستن مرزهای خود در اوایل بیماری همه گیر کرونا، از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری کرد. گرچه کره شمالی تجارت حمل و نقل ریلی برون مرزی با چین را در ژانویه آغاز کرد اما چین دوباره تجارت خود را در ماه آوریل پس از شیوع کرونا در استان لیائونینگ، در مرز کره شمالی، متوقف کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، با شیوع تأیید شده کرونا در کره شمالی، هم‌اکنون تعداد کمی از کشورها از جمله ترکمنستان در جهان باقی مانده‌اند که هیچ موردی از ابتلا به کووید-۱۹ گزارش نکرده‌اند.

کد خبر 675931 برچسب‌ها کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کرونا در کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز -جمعه- گزارش کرد پیونگ یانگ سامانه‌های موشکی ۲۴۰ میلیمتری چند پرتابی را که در شرکت دفاعی جدیدش ساخته شده است، آزمایش کرد.

به گزارش ایسنا، این آزمایش‌ها با هدف ارزیابی پارامترهای کلیدی این تجهیزات در ۲۵ آوریل انجام شد و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در جریان این آزمایش‌ها حضور داشت.

به نقل از خبرگزاری تاس، خبرگزاری کره شمالی تاکید کرد این سامانه‌ها دارای فناوری‌های پیشرفته هستند و به تغییرات استراتژیک در روند تقویت نیروهای توپخانه کمک خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی ماه فوریه سال جاری میلادی گزارش داده بود آکادمی دفاع ملی این کشور یک مهمات جدید هدایت شونده ۲۴۰ میلیمتری طراحی کرده است.

سال گذشته میلادی، راکت‌اندازهای چندگانه ۶۰۰ میلیمتری وارد خدمت ارتش خلق کره شدند. به گفته پیونگ یانگ، از این موشک‌ها برای شلیک تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد