Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست ستاد مقابله با زمین خواری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست کیامرث حاجی زاده معاون امور عمرانی استاندار برگزار شد.

در این نشست رئیس امور اراضی استان گفت که در حوزه زمین‌های کشاورزی در سطح شهرستان‌ها تغییر کاربری زیادی صورت می‌گیرد که در بویراحمد و دنا و بخشی از شهرستان گچساران این اقدامات بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تغییر کاربری های زیادی داریم که منجر به تشکیل پرونده تخلف و ارجاع به محاکم قضایی شده که تاکنون ۲۴۰ رای سنواتی در استان داشته‌ایم که قطعی شده اما به دلایل مختلفی اجرای حکم انجام نگرفته است در سروک و مورد راز و در روستاهای اقماری اطراف شهر یاسوج این اقدامات انجام می‌شود و برخورد از عهده یک دستگاه به تنهایی ساخت نیست، عدم تامین امنیت و عدم همکاری دستگاه‌های مرتبط مشکل‌ساز شده امسال و سال گذشته چندین بار حاضر به اجاره کردن ماشین‌آلات دستگاه ها شدیم و موفق نشدیم دستگاه‌های زیادی هستند که باید کمک کنند و بعضی مواقع قوانین باعث ایجاد تخلفات می شوند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های خدمات رسان گفت: قرار بود انشعابات خود را در نقاطی که تخلف صورت گرفته جمع کنند هرچه نامه‌نگاری کردیم فایده ای نداشت.

در این نشست به برخی از طرحهای گردشگری در استان اشاره شد که فقط در حد یک خاکبرداری کار کردند و بعضی از آن‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت دارند که مدیرکل گردشگری گفت برای طرح هایی که ۵۰ درصد بالا پیشرفت دارند اعتبارات تبصره ۱۸ تعلق خواهد گرفت اما آنها خودشان مراجعه نمی‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان هم در این نشست گفت که تاکنون ۱۵۷ هکتار رفع تصرف داشته‌ایم که غرس درختان غیر قانونی بوده و گشت‌های ما به صورت مستمر در عرصه ها فعال هستند کسانی که اقدام به کشت درختان در اراضی ملی کنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

معاون شهرداری یاسوج در این نشست گفت: کانون‌های زمین خواری در گنجه‌ای کوچک و بزرگ و سرابتاوه و پرکدان و مزدک و تنگ مهریان و تنگ سریز در شهر یاسوج است اراضی کشاورزی به شدت در معرض زمین خواری قرار گرفته و نسق‌های زراعی در دفترخانه ها دست‌ به‌ دست می‌شود و قانون رعایت نمی‌شود.

اوا گفت که روستایی در کنار روستای دهنو در حال شکل گیری بوده و در اراضی کشاورزی ایجاد شده آب و برق و گاز هم به آنها داده اند در حالی که برای نهضت ملی مسکن زمینی وجود ندارد در بشار رودخانه بشار یک سانتیمتر حریم ندارد.

همچنین در این نشست معاون دستگاه قضایی استان گفت ساخت ذوب آهن در دشتک خشک و بی آب چه معنایی دارد.

در نشست ستاد مقابله با زمین خواری اعلام شد چرا باید امور اراضی فقط یک مامور داشته باشد چرا منابع طبیعی برای برخوردها نیرو نمی گیرد خودشان چشم روی تخلفات بسته‌اند.

در این نشست عنوان شد که بیشتر مشکلات به تعاونی‌های مسکن برمی‌گردد تعاونی های مسکن که از شهرداری تا فرمانداری و سایر دستگاه ها می‌توان نام زمین خواری را روی آن ها گذاشت در این نشست همچنین به چشم پوشی منابع طبیعی بر روی تخلفات اشاره شد که سه لودر چیتاب در حال تخریب بودند اما مامور گوشی خود را خاموش می‌کند!.

همچنین ضعف نیروهای حقوقی ادارات که ۸۰ درصد آنها فرق برخی از موضوعات را نمی‌دانند و یک لایحه نمی‌توانند بنویسند کلاس گذاشته می‌شود اما شرکت نمی‌کنند اداره ثبت سند به این اراضی داده و در خرد کردن زمین ها مقصر است همچنین در این نشست عنوان شد که صد درصد احکام خلع یدها سوری است و اصلا وجود خارجی ندارد.!!

پلیس امنیت اقتصادی هم در این نشست گزارشی داد که در سال 1400 تعداد 9 پرونده تشکیل و ۹۷ هکتار آزاد شد در سال ۱۴۰۱ تا کنون یک پرونده رسیدگی و ۱۰ هکتار آزاد شده و ارزش ریالی آن ۶۰ میلیارد ریال بوده و انتظار از دستگاهها تعامل در ارجاع پرونده ها به پلیس امنیت اقتصادی است.

در این نشست عنوان شد تهدید بزرگ در زمین خواری بحث فساد درون سازمانی دستگاههای دولتی است در این نشست عنوان شد بزرگترین شرکت تعاونی زمین مربوط به خود جهاد کشاورزی است و منابع طبیعی هم که باید خودش حفاظت کند...

مدیرکل منابع طبیعی هم گفت که تلاش برای رفع مشکلات داریم مشکل ما نیروی انسانی است ۱۵۷ پست سازمانی یا بازنشسته شده و رفته‌اند مجوز باید داده شود تا استخدام کنیم که در این بین یکی از مسئولان گفت متاسفانه اگر نیروی حفاظت برای شما آمد در آبدارخانه به کار گرفته شد که در گذشته چنین بوده است!!.

مسئولان راه و شهرسازی هم با اشاره به زمین خواری هایی که وجود دارد گفتند این همه زمین داده می شود اما برای ساخت مسکن ملی زمین نداریم! تعجب می کنیم وقتی یک راه و جاده را شروع می کنیم منابع طبیعی بالای سر ما حضور دارد و کار را تعطیل می‌کند ولی وقتی شخصی‌ها می‌خواهند چیزی بسازند اصلا خبری از منابع طبیعی نیست!!.

در نشست ستاد مبارزه با زمین خواری اعلام شد آب منطقه ای خود را از رود بشار کنار نشد در حل و فصل مشکلات رود بشار باید کارشناسان آب منطقه ای هم باشند همچنین به وضعیت یگان های حفاظت در منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی اشاره شد که جهاد کشاورزی اصلا هیچ چیزی ندارد حفاظت مسکن و شهرسازی هم قوی نیست تنها منابع طبیعی در میان آنها اقداماتی انجام می‌دهد اگر یگان جهاد کشاورزی قوی بود دره‌ها را با گل پر نمی‌کردند و به عنوان زمین آنها را نمی‌فروختند!!.

در این جلسه عنوان شد بیشتر دستگاه ها در فروش اراضی دخالت دارند معاون دادگستری هم در این نشست در خصوص تعاونی زمین دادگستری گفت که از ده سال پیش تاکنون هیچگونه تعاونی تحت این عنوان در دادگستری استان نداشته‌ایم پارسال می خواستند تشکیل دهند که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت حق ندارید وارد این موضوع شوید و هیچ گونه تعاونی زمین در دادگستری استان وجود ندارد.

در این نشست یکی از مسئولان عضو عنوان کرد در همین جلسه هم زمین‌خوار داریم و در ادامه به دستگاه‌هایی اشاره کرد که عضو ستاد مقابله با زمین‌خواری هستند اما با عملکرد خود در تشکیل تعاونی‌ها و تصرف‌های غیر قانونی عملا زمین‌خوار تلقی می‌شوند.!! 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد تعاونی حرف های شنیدنی نشست عنوان شد زمین خواری جهاد کشاورزی منابع طبیعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مامور سپاهان برای از کار انداختن سروش (عکس)
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه