Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه روستایی و مناطق عشایری ۲۷.۸ درصد از میانگین کشوری بیشتر است و همین ضریب باعث کسب رتبه برتر در این زمینه شده است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با احتساب ضریب پوشش بیمه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به میزان ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد در جایگاه چهارمی کشور قرار دارد.

این مسئول، بیمه شدگان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: نرخ پوشش اعضا در اینگونه شهرها هشت درصد است.

وی جمعیت زیر پوشش روستایی و عشایری استان را ۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین بیمه گذار این حوزه  با ۶ هزار و ۴۷۰ عضو مربوط به شهرستان یزد و کمترین پوشش با ۶۵۷ نفر به شهرستان بافق تعلق دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شهرستان تفت با بیش از پنج هزار و ۱۴۷ نفر عضو در ردیف دوم و بیمه شدگاه روستایی و عشایری شهرستان های مهریز با چهار هزار و ۷۸۱ نفر و ابرکوه با سه هزار و ۲۶۲ نفر در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند.

وی مجموع بیمه شدگان عضو صندوق یادشده را ۲۵ هزار و ۱۳۸ نفر اعلام و بیان کرد: علاوه بر روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر ، بقیه در مشاغل دیگر از قبیل رانندگان حمل بار و مسافر، افراد زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد، مربیان و مدیران روستا مهد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و کشاورزان غیرساکن در روستا زیر پوشش بیمه این صندوق هستند. 

این مسئول با اشاره به مزیت‌های این صندوق بیمه‌ای ، از تلاش این مجموعه برای بهره‌مندی جامعه هدف،از خدمات آن خبر داد و تصریح کرد: این صندوق ارزانترین پرداخت حق بیمه ای با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان را دارد و سهم دولت دو برابر پرداخت حق بیمه، توسط بیمه شدگان است.

وی، نقش شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت را در راستای گسترش و پوشش بیمه اجتماعی جامعه هدف موثر خواند و از مسئولان مربوطه خواست تا در جلساتی که با شوراهای اسلامی و شهرداران برگزار می شود مجموعه اعضای صندوق هم حضور داشته باشند تا زمینه‌های همکاری با این صندوق بیش از پیش فراهم شود.

ابراهیمی از دیدار خود با مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد خبر داد و بیان کرد: در این دیدار مزایای مفید و موثر این صندوق مورد توجه قرار گرفت و قول مساعد داده شد در اولین فرصت نشستی در این راستا  با حضور مجموعه صندوق برگزار شود.

تشکیل صندوق بیمه روستائیان و عشایر در بهمن ماه سال ۱۳۸۸ از سوی هیات وزیران تصویب و برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.


 

برچسب‌ها صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خرید بیمه بافق بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خرید بیمه بافق صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر خرید بیمه بافق بیمه درمان ۲۰ هزار نفر صندوق بیمه پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور