Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، سیدرضا فاطمی امین شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی ضمن اعلام این خبر که مصوبه واردات خودرو هفته آینده نهایی خواهد شد، تاکید کرد که «محدودیتی در واردات نخواهیم داشت و همزمان با واردات و همچنین افزایش عرضه خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از تقاضای بازار پاسخ داده خواهد شد. هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این واردات در اسرع وقت انجام شود، اما دولت، واردکننده نخواهد بود بلکه شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در تشریح تصویب کلیات طرح واردات خودرو در هیأت دولت، ضمن اشاره به اینکه "از سال 1397 به سبب به‌هم‌ریختگی تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد"، اظهار کرد: این مصوبه تا اردیبهشت 1401 مهلت داشت و به‌نوعی تمدید شده بود. همزمان با پایان یافتن این مصوبه در دولت، موضوع ازسرگیری واردات خودرو مطرح شد که کلیات آن تصویب شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر چند رویداد همزمان با هم در حال رخ دادن است؛ مصوبه ممنوعیت واردات به اتمام رسیده و دیگر منعی برای واردات وجود ندارد و از سوی دیگر تراز ارزی کشور در وضعیت خوبی قرار گرفته است و فشاری بر منابع ارزی کشور به‌گونه‌ای که برای نرخ ارز مشکل‌ساز شود، وارد نیست.

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ آماده‌شده که در مرحله نهایی است، چند نکته مهم وجود دارد. اولین نکته این است که تمرکز ما بر واردات خودروهای اقتصادی است. در سال‌های پیش از 1397، عمدتا خودروهای لوکس، گران‌قیمت و تجملاتی وارد می‌شد که بخش خاصی از آن بهره می‌بردند اما تمرکز ما در این دوره بر این است که خودروهای اقتصادی برای استفاده عموم وارد شود و هم اینکه این نقیصه در کشور برطرف شود.

وزیر صمت با بیان اینکه "خودروهای تولیدی کشور که در محدوده خودروهای اقتصادی هستند، عمدتا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و باید تولید آن‌ها متوقف شود؛ چراکه علاوه بر اینکه بر مبنای پلتفرم‌های قدیمی هستند و کیفیتی مناسبی ندارند، مردم نیز از این وضعیت ناراضی هستند"، افزود: بنابراین، این‌که تمرکز ما بر تولید و واردات خودروهای اقتصادی است و در اولویت قرار گرفته است، هم به این جهت مهم است که عامه مردم یعنی اقشار متوسط بهره‌مند شوند و هم به این خاطر که مشکل کیفیت در صنعت خودرو برطرف شود.

طراحی پنج روش برای واردات خودرو

وی در پاسخ به اینکه "چه تعداد خودرو وارد خواهد شد؟" اظهار کرد: تنظیم تعداد خودروهای وارداتی متناسب با تنظیم بازار خواهد بود. پنج روش برای واردات طراحی شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. دولت واردکننده خودرو نخواهد بود، بلکه این واردکنندگان هستند که مسئولیت را برعهده خواهند داشت. محدودیتی برای واردات وجود ندارد و متناسب با نیاز و تقاضا بازار، واردات انجام خواهد شد.

مقام عالی وزارت صمت در ادامه گفت: اینکه مردم هر روز از افزایش قیمت خودرو و در حقیقت بالا و پایین شدن قیمت‌ها در بازار صحبت می‌کنند، به سبب شکاف عمیق و قابل توجه بین عرضه و تقاضاست. سال گذشته کمتر 900 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد که این میزان نسبت به تقاضا عدد بسیار پایین بود و سبب شد شاهد شکل‌گیری بازار سیاه خودرو باشیم. خبر خوب این است که همزمان با موضوع واردات خودرو که بررسی آن از سال گذشته آغاز شد و مورد پیگیری است، عرضه خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت. این افزایش عرضه آغاز شده و از ابتدای امسال تا هجدهم ماه جاری، میزان عرضه 18 درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه خودروهای کف 50 درصد کاهش یافته و تعهدات معوق نیز از 60 هزار دستگاه به 10 هزار دستگاه رسیده است. 

فاطمی‌امین ادامه داد: واردات خودرو به‌ویژه خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت از یک سو می‌تواند بخش عمده‌ای از تقاضا را پوشش دهد و از سوی دیگر، افزایش عرضه، تناسب میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد کرد. امید است این دو جریان بتواند بخش قابل توجهی از تقاضاها را پوشش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با زمان واردات خودرو و اینکه چه افرادی صلاحیت واردات خواهند داشت، اعلام کرد: مصوبه، هفته آینده نهایی خواهد شد. هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مختلف در حال انجام است تا واردات در اسرع واردات صورت گیرد و اینطور نباشد که ماه‌ها طول بکشد. حتی در حال حاضر که مصوبه نهایی تایید نشده و هفته آینده بصورت رسمی مصوب خواهد شد، مسیرها کنترل شده، موانع احتمالی بر سر واردات، ارزیابی شده است. شرایط تسهیل خواهد شد و تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

وی گفت: واردات خودرو شرایطی خواهد داشت، شرایط سابق وجود دارند و شرایط جدیدی نیز اندیشیده شده است. بطور مثال طبیعتا خودروهای وارداتی باید خدمات پس از فروش داشته باشند یا مسیرهای متفاوتی در نظر گرفته شده است و صلاحیت‌هایی که از قبل بوده، تداوم خواهد داشت؛ اما منابع تامین مالی، متنوع شده است و بخش قابل توجهی از طریق منابع خارجی تامین خواهد شد تا کمک‌کننده به تراز ارزی کشور نیز باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: خودروهای اقتصادی واردات خودرو برای واردات ارزی کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این رویداد شاهد معرفی مجدد نام تجاری انرژی جدید EXEED EXLANTiX (اکسید اکستلانتیکس) خواهد بود که اوج لوکس بودن، نوآوری و دوستدار محیط زیست بودن در خودروهای الکتریکی را به نمایش می‌گذارد.

نگاهی به سال ۲۰۲۳: زمینه سازی برای یک جهش کوانتومی در برندهای پریمیوم انرژی نو

سال ۲۰۲۳ اکسید با دستاوردهای قابل توجهی همراه بود که با عرضه مشترک مدل RX در خاورمیانه و در نمایشگاه ژنو در قطر آغاز شد. بیش از ۱۰۰۰ روزنامه‌نگار و شخصیت برجسته، از جمله نخست‌وزیر قطر و شاهزاده دبی، در این رویداد شرکت کردند و بر رشد روزافزون اکسید در سطح جهانی تاکید کردند. سپس این برند تعهد خود را به نوآوری در کنفرانس EXEED Eco در ماه اکتبر تقویت کرد و از مفهوم زیست محیطی خود رونمایی کرد و اکولوژی خودرویی آینده‌نگر را به نمایش گذاشت. محصول جدید این برند یعنی مدل RX، با به رسمیت شناختن برتری طراحی اکسید، جایزه "طراحی سال ۲۰۲۳ SUV" را از Maqina دریافت کرد. علاوه بر این، حمایت مالی EXEED از ماراتن دبی نشان دهنده تعهد آن به دو و میدانی و نفوذ جهانی است.

این نقاط عطف نه تنها دستاوردهای اکسید را جشن می‌گیرند، بلکه زمینه را برای جهش بعدی رو به جلو، یعنی معرفی اکستلانتیکس ES فراهم می‌کنند. هر یک از این تمجیدها و ابتکارات راه را برای این محصولات انرژی جدید هموار می کند، که نشان دهنده مهارت نوآورانه و نقاط قوت طراحی خودرو با ورود به بازار خودروهای برقی ممتاز است.

اکستلانتیکس ES: آمیختگی هماهنگ طبیعت و فناوری

اکستلانتیکس ES به‌عنوان یک شاهکار مهندسی خودرو ظاهر می‌شود، جایی که زیبایی بی‌نظیر طبیعت با اوج نوآوری‌های فناوری روبرو می‌شود. این خودروی الکتریکی لوکس ماهیت آتلانتیس افسانه‌ای را مجسم می‌کند و بر روی یک چشم‌انداز اتوپیایی تکیه می‌کند که در آن فناوری، انرژی پاک و هماهنگی محیطی با هم ترکیب می‌شوند. قلب فلسفه طراحی EXLANTiX ES احترام عمیق به طبیعت است، احترامی که از هر جنبه‌ای از خلق آن، از مفهوم سازی تا آخرین لمس‌هایی که حضور آن را مشخص می‌کند، آگاه می‌کند.

ستون فقرات خودرو، پلت فرم E۰X، نشان دهنده اوج فناوری خودروهای الکتریکی است. این خودرو راندمان شارژ استثنایی را ارائه می‌دهد و فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا یک باتری از ۳۰٪ تا ۸۰٪ شارژ شود. مدل ES که ظرافت آیرودینامیکی را نشان می‌دهد، دارای فرم کوپه‌ای مانند با طول تقریباً ۵ متر است و ضریب درگ آن تنها ۰.۲۱ است. این کارایی به ES اجازه می‌دهد تا در ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با این حال، طراحی اکستلانتیکس ES فراتر از مهارت فنی آن است. با الهام از سیالیت و قدرت باد، زیبایی خودرو قدردان کارایی آیرودینامیک است. ظاهر ساده آن، که از طریق آزمایش گسترده تونل باد به کار گرفته شده است، نه تنها بر عملکرد آن تاکید می‌کند، بلکه بعد جدیدی را در طراحی خودروی الکتریکی معرفی می‌کند. این طراحی که به همان اندازه به کاهش مصرف انرژی و صدای کابین کمک می‌کند، جذابیت بصری هم دارد.

نمایشگاه خودروی پکن بستری برای EXEED خواهد بود تا فناوری‌های پیشرفته خود و چشم انداز برند EXLANTiX را برای آینده خودروهای الکتریکی به نمایش بگذارد. این رویداد توانایی EXEED را در خدمت به بازار پریمیوم جهانی با خودروهای نوآورانه "انرژی جدید" به نمایش می‌گذارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899397

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی