Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@11:57:08 GMT

اراک تنها آرامستان محصور کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۴۹۵۱

اراک تنها آرامستان محصور کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: آرامستان این کلانشهر تنها آرامستان محصور در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید آدینه امروز _پنجشنبه، بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه_ در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان آرامستان‌های شهرداری اراک در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: به‌رغم وجود تمامی مسائل و مشکلات همچون بیماری منحوس کرونا، کمبود فضا برای دفن اموات در آرامستان، مبنا و محور را بر برنامه‌ریزی دقیق و تلاش جهت خدمت صادقانه به شهروندان بنا نهادیم که با اقدامات انجام شده، این امر مهم محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با آغاز فعالیت در سازمان آرامستان، تمام دیوارهای بتنی جمع‌آوری شد و عملیات ساخت ۲۱ لنگه در در دستور کار قرار گرفت که پس از ساخت و رنگ‌آمیزی، در محوطه آرامستان نصب شد و به این همین دلیل آرامستان اراک، تنها آرامستان محصور در کشور است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک با بیان اینکه درهای آرامستان همزمان با نماز صبح باز و پس از نماز مغرب بسته می‌شود، ادامه داد: تعویض سردرب های آرامستان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی، خریداری و نصب ۶۰ عدد دوربین نظارتی در سطح آرامستان جهت کنترل ورود و خروج افراد و خودروها به محوطه آرامستان و تأمین امنیت بیشتر در محوطه سازمان، ساخت و نصب ۸۵ عدد رواق و سی ان سی برای گلزار مطهر شهدا را از اقدامات انجام شده در سال گذشته برشمرد و افزود: رفع مشکل برق گلزار مطهر شهدا که به دلیل زمینی بودن همواره مورد سرقت قرار می‌گرفت و هر ساله سازمان هزینه‌های زیادی برای این امر انجام می‌داد، با انجام پیگیری‌ها و دریافت مصوبات لازم از استانداری و شهرداری و با همکاری اداره برق، کابل‌های برق هوایی شد و این مشکل چندین ساله آرامستان اراک رفع شد.

آدینه با بیان اینکه راه‌اندازی دستگاه تصفیه پساب سازمان با ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار لیتر پساب و استفاده از آب آن در بخش کشاورزی و فضای سبز، توسعه فضای غسالخانه آرامستان که با مشکل کمبود فضا مواجه بود، انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر فضای مناسبی برای شست‌وشو و نگهداری اجساد وجود دارد و با حذف درب‌های اضافی، امکان وارد کردن آسیب به درها و شیشه‌ها وجود ندارد.

وی گفت: در سال گذشته مناقصه خرید یخچال‌های سردخانه‌ای به تعداد ۲۵ دستگاه برگزار شد و پس از ساخت یخچال‌ها، کارشناسان سازمان بازدیدها و بررسی‌های لازم را انجام دادند و و تا چند روز آینده یخچال‌های خریداری شده جهت استفاده به سازمان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ عدد یخچال سردخانه‌ای به همراه کانتینر سردخانه‌ای که ظرفیت نگهداری ۸۰ جنازه در مواقع بحران را دارد، در این سازمان موجود است.

کد خبر 574549

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اراک کلانشهر اراک شهرداری اراک شورای اسلامی شهر اراک آرامستان آرامستان اراک شهر کلانشهر مدیریت شهری شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آرامستان های شهرداری اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی