Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید اسماعیل هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران همچنین از جذب ۲.۵۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب چهار طرح طی سال گذشته در استان خبر داد.

وی گفت که ۵.۶ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی هم سال گذشته در قالب ۲ طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک شهرستان آمل و یک طرح در حوزه درمان شهرستان چالوس جلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تامین منابع مالی قانون بودجه مازندران سال ۱۴۰۰ در مازندران ۹۵ درصد اعلام کرد و اظهار داشت : در راستای شناسایی، احصا و تشکیل پرونده اموال منقول مازاد برای مولدسازی و یا فروش و ارسال به اموال دولتی در استان در سال گذشته ۱۶ پرونده تشکیل شد که پنج پرونده در کارگروه استانی تصویب و به اداره کل اموال دولتی ارسال شد.

وی افزود : پارسال هشت مورد از اموال دستگاه‌های دولتی مازندران به ارزش یک‌هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال به فروش رفت که تاکنون برای دریافت ۹۶۱ میلیارد ریال از سوی خزانه استان تاییدیه صادر شده است.

هاشمی یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته را تک برگی کردن اسناد مالکیت دولت برشمرد و گفت که تا پایان سال گذشته ۲ هزار و ۵۱۶ سند تک برگی املاک صادر و به خزانه استان تحویل شد.

وی همچنین از شناسایی ۲۲ مورد قوانین و مقررات مُخل کسب و کار و تکمیل ۱۱ کاربرگ به منظور طرح در هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار در استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ مبلغ یک‌هزار و ۴۹ میلیارد ریال اوراق تسویه از محل اعتبارات قانون بودجه صادر شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران تحقق ۱۲۷ درصدی درآمدهای عمومی نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را هم از دیگر شاخص های اقتصادی قابل اعتنای استان برشمرد و گفت که این میزان تحقق درآمدهای عمومی نسبت به سال ۹۹ رشد ۷۴.۲ درصد دارد.

وی مجموع درآمدهای عمومی وصولی را ۴۹ هزار و ۴۹۶ میلیارد  ریال اعلام کرد و گفت که ۴۶ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال از این مبلغ از محل درآمدهای مالیاتی و ۲ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال هم از محل سایر سایر درآمدها محقق شد.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران سرمایه گذاری خارجی وزارت اقتصاد و امور دارایی مازندران اشتغال زایی سرمایه گذاری خارجی میلیارد ریال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد