Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@13:45:27 GMT

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: واردات خودرو قانونی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۵۵۰۵

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: واردات خودرو قانونی شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودرو قانونی شده است گفت: تمهیدات لازم برای ارتقای صنعت خودروی داخلی نیز اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید نظام الدین موسوی روز پنجشنبه با اشاره به پیگیری‌های متعدد مجلس شورای اسلامی برای ایجاد مسیر واردات خودرو به خبرنگاران گفت: پس از چندین مرتبه رفت و برگشت مصوبه مجلس برای واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرانجام این مصوبه نهایی شد و  به زودی فرایند ابلاغ آن انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: یکی از موضوعاتی که مجلس یازدهم از ابتدا دنبال کرد، موضوع خودرو بود، لذا طرح ساماندهی صنعت خودرو با اصلاحاتی در مجلس مصوب شد اما این مصوبه مهم، چندین مرتبه با مخالفت و ایراداتی مواجه شد. ولی در نهایت با اصرار نمایندگان بر مصوبه خود و پیگیری‌های رییس مجلس در مجمع تشخیص، این مصوبه نهایی شد.

وی تصریح کرد: این مصوبه به نحوی است که ضمن قانونی کردن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای تولید داخلی نیز در آن اندیشیده شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: امیدوارم پس از ابلاغ، آیین نامه‌های این قانون در دولت نیز با سرعت تدوین و نهایی شود تا با واردات خودرو طبق این مصوبه مجلس و افزایش عرضه خودرو به بازار شاهد تعادل بخشی بازار و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت خودروهای داخلی باشیم.‌

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیسه مجلس شورای اسلامی صنعت واردات خودرو هیئت رئیسه مجلس واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات خودرو باید شتاب پیدا کند!

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری گفت: واردات خودرو باید شتاب پیدا کند، این روش تنها مربوط به اقشار پردرآمد نیست، بلکه با قوانین واردات بسیاری از اقشار متوسط نیز می توانند وسیله نقلیه تهیه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید آجرلو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافته است، در نشست «مجلس قوی برای ایران قوی» که با محوریت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با اشاره به اولویت بندی برنامه های خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار بین ۸۰۰ تا ۱.۲ میلیون دستگاه است که با توجه به عرصه کم خودرو قیمت ها افزایش یافته است، برای تامین نیاز بازار مطابق قانون واردات خودرو یکی از روش های افزایش عرضه است.

آجرلو با بیان اینکه واردات خودرو باید شتاب پیدا کند، افزود: این روش تنها مربوط به اقشار پردرآمد نیست، بلکه با قوانین واردات بسیاری از اقشار متوسط نیز می توانند وسیله نقلیه تهیه کنند.

به گفته وی، متاسفانه این قانون به دلیل عدم همراهی رئیس سازمان برنامه و بودجه اجرا نشده است؛ این در حالی است که  بحث واردات خودرو به شکل یک قانون درآمده و عدم اجرای آن به نوعی تخلف مستقیم داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

آجرلو با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد دلار صرف واردات سوخت شده است، عنوان کرد: بخش مهمی از  واردات سوخت در کشور صرف استفاده در  خودروهای فرسوده شده است، به عبارت دیگر عدم اجرای طرح واردات خودرو و نوسازی ناوگان باعث شده است که علاوه بر افزایش قیمت خودرو شاهد هدر رفتن منابع برای واردات سوخت باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم/ هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • واردات خودرو باید شتاب پیدا کند!
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟