Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین سایت ۵G همراه اول به عنوان سریع‌ترین شبکه اینترنتی کشور، در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید و از امروز قابل استفاده توسط کیشوندان است. - اخبار بازار -

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان سومین روز از برگزاری رویداد بین المللی کیتکس 2022 با محوریت هوشمندسازی، هشتمین سایت 5G همراه اول در حضور فعالان اکوسیستم حوزه دیجیتال کشور و با پیام لمس جهان دیجیتال، در کیش به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در دیجیتالی سازی که به همراه شرکت ها و استارتاپ های زیرمجموعه خود در نمایشگاه بین المللی کیتکس 2022 حضور یافته است، با این اقدام عزم راسخ خود در توسعه بسترهای نوین ارتباطی در تمامی نقاط کشور را اعلام کرد.

همراه اول که از دو سال گذشته با بهره برداری رسمی از 5G روی شبکه واقعی خود، توانست برای اولین بار به رکورد سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست یابد و لقب «رکورددار سرعت اینترنت در ایران» را از آن خود کند، از سال 1395 ورود به فناوری 5G را آغاز کرده است.

اپراتور اول تلفن همراه با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی، فرآیند بومی سازی این فناوری (نسل پنجم) را پیش برده و تاکنون هفت سایت 5G را در شهرهای مشهد و قم و همچنین تهران راه اندازی کرده است.

حال با توجه به تسلط کامل متخصصان همراه اول بر فناوری 5G، قطار توسعه این تکنولوژی با سرعتی بالاتر وارد ایستگاه «جزیره کیش» شده است.

لذا از امروز کیشوندان می توانند از سرویس دهی جدیدترین فناوری ارتباطی (5G) که تمامی مراحل نصب، راه اندازی و بهینه سازی آن در جزیره کیش با تلاش و همت متخصصان و نخبگان کشورمان در همراه اول صورت گرفته است، در محوطه فرودگاه و مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش بهره مند شوند.

مشترکانی که علاقه مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G کشور هستند، در صورت داشتن گوشی 5G می توانند در نقاط تحت پوشش، از جدیدترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند؛ اما در صورتیکه گوشی نسل 5 ندارند، می توانند از طریق مودم و سرویس وای فای به شبکه همراه اول متصل و از مزایای این فناوری بهره مند شوند.

همراه اول ضمن توجه به ماهیت این تکنولوژی و تلاش های گسترده در فرآیند بومی سازی، از کاربردهای اصلی 5G نیز غافل نبوده و برای نخستین بار در کشور دموهای مهمی نظیر سه یوزکیس «جراحی از راه دور»، «واقعیت مجازی» و «تست گیمینگ» را در برابر اصحاب رسانه و گیمرها به نمایش گذاشت که کیفیت اجرا مورد تأیید آنان قرار گرفت.

برنامه توسعه این نسل از تکنولوژی توسط نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در دیگر نقاط کشور نیز طراحی و برنامه ریزی شده است و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار سرویس دهی می شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همراه اول جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/فارس معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: در سال جاری، تعداد ۵ هزار سامانه خورشیدی در این استان با توان تولیدی ۲۵ هزار کیلو وات نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا جلایر امروز، ۱۱ اردیبهشت با اعلام این خبر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و۵۷۵ ‌میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت ازسوی دولت را از جمله مزیت های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید۲۰ ساله داشته و با شست‌وشوی حداقل ماهی یکبار می توان بازدهی آنان را افزایش داد.

جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس نیز اظهار کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود