Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه امروز در گردهمایی شوراها و دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس در روستای «عوض حاجی» اظهار کرد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید جایگاه و نقش خود را در حوزه کاری که نماینده مردم برای انتقال مشکلات به مسئولان و نماینده دولت برای ارائه خدمات به مردم هستند را بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نقش و جایگاه شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بسیار مهم بوده و آنها به مانند نیروهای حاکمیتی محسوب می‌شوند اما متاسفانه بیش از ۹۸ درصد از آنها به نقش و جایگاه خود واقف نیستند.

دهرویه گفت: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران نقش دو طرفه دارند زیرا از یک طرف نماینده مردم بوده و باید مشکلات آنها را به مسئولان منتقل کرده و از طرف دیگر نماینده دولت بوده و باید به مردم خدمات ارائه دهند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای انعکاس مسائل و مشکلات باید دهیاران و شوراهای اسلامی قوانین لازم را آموزش ببینند، خاطرنشان کرد: برای انتقال مشکلات مردم باید سلسله مراتب بازگویی مشکل به مسئولان مرتبط رعایت شده و برای اشنایی آنها با قوانین آموزش‌های لازم فراگرفته شود.

وی با اشاره به جایگاه حساس این افراد ادامه داد: هرگونه اتفاقات و یا ورود اشخاص بیگانه به حوزه روستاها که سبب ایجاد شبهه و شک می‌شود باید فوری به مسئولان شهرستان اطلاع داده شده و از کنار آن بی‌توجه رد نشوند.

دهرویه گفت: شهرستان گنبدکاووس شرایط منحصر به فرد داشته و گلستان اقوام مختلف بوده و مظهر وحدت و همدلی است، دشمنان خارجی و داخلی عوامل تقویت وحدت و همدلی را مورد هدف قرار داده و باید همه ما هوشیار باشیم.

وی بیان کرد: وحدت استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس عمیق و ریشه‌دار بوده و در طول سال‌ها جنگ تحمیلی، سازندگی، بحران‌ها و سیل اقوام مختلف در کنار هم بوده و به یاری هم شتافتند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تبیین وحدت بین شیعه و سنی یکی از موضوعات مهم در مسیر جهاد تبیین بوده که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند.

وی گفت: امنیت و وحدت لازم و ملزوم یکدیگر بوده و اگر قواعد مربوط به آن رعایت نشود این دو عامل در کشور و منطقه کمرنگ خواهد شد بنابراین برای حفظ و تقویت آن باید تلاش کنیم.

دهرویه خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداری، فرمانداری و استانداری، دستگاه‌های اداری استان و شهرستان در قالب یک تیم برای خدمت به مردم  و کاهش نگرانی آنها در کنار هم بوده و شوراهای اسلامی و دهیاران به عنوان بازوان قوی اجرایی نقش بسزایی دارند.

بخشدار مرکزی شهرستان گنبدکاووس در این همایش گفت: تعداد ۱۳۸ روستا در بخش مرکزی توسط ۴۸۴ شورای اسلامی و ۱۳۲ دهیار مدیریت می‌شود.

خلیل عاشور فارسیانی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با روستاها همکاری خوبی با بخشداری داشته و در سال گذشته با همکاری امور روستایی استانداری گلستان یک دستگاه بیل بکهو با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای روستای بخش مرکزی گنبدکاووس واگذار شد.

* اتمام افق ۱۰ ساله طرح هادی ۱۳۰ روستای بخش مرکزی گنبدکاووس

وی تصریح کرد: تعداد ۱۳۰ روستای بخش مرکزی افق ۱۰ ساله طرح هادی آنها به اتمام رسیده و باید بازنگری شود.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: به منظور ارج نهادن به جایگاه شوراهای اسلامی و دهیاران گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی با حضور مسئولان شهرستان در مجتمع گردشگری و کشاورزی «رحمان شهابی» در روستای «عوض حاجی» با اجرای موسیقی زنده، سخنرانی، اجرای آداب و رسوم و سنت‌های اقوام مختلف منطقه و صرف ناهار برگزار شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس شوراهای اسلامی روستاها بخش مرکزی گنبدکاووس شهرستان گنبدکاووس روستای بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته بهمنی ۷۱ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر و ۱۷ هزار متر مربع سنگفرش، دیوارچینی و پله گذاری در قالب طرح هادی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال در روستا‌های بخش مرکزی سروآباد انجام شده است.

وی افزود: ۴۷۳ واحد مسکن مددجویی در سطح روستا‌های شهرستان سروآباد احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن سروآباد اظهار داشت: در سال جاری تسهیلات ساخت مسکن محرومین ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ ساله پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است