Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه مهم و قانونی است ظرفیت پذیرش برای رشته‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ است که باید ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت‌ گرفته در خصوص پیشگیری از مشکلات احتمالی درکنکور سراسری1401 اظهارداشت: تلاش شده آزمون‌ها به صورت سیستماتیک‌تر و منطقی‌تر برگزار شود که دغدغه داوطلبان تا جایی که امکان دارد نسبت به کنکور کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه تاثیر سوابق تحصیلی مصوباتی را دارد که در حال بررسی و نهایی شدن است که اگر ابلاغ شود، در سال‌های آینده علاوه بر کنکور سوابق تحصیلی دانشجویان نیز به جای تاثیر مثبت تاثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت.

زلفی‌گل با بیان این مطلب که سهمیه جدیدی برای کنکور اعلام نشده است افزود: اگر دانشگاهی طالب باشد که در هر رشته‌ای که بخواهد، افزایش ظرفیت داشته باشد، این کار حتما صورت می‌گیرد اما تلاش داریم که طبق اعلام نیاز دانشگاه‌ها دانشجو بپذیریم چراکه موضوع در اختیار دادن خوابگاه و امکانات رفاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر برخلاف تعداد نیاز دانشگاه‌ها دانشجو بپذیریم، دانشگاه‌ها حتما در خدمات‌دهی دچار مشکل خواهند شد بنابراین ما خود را موظف می‌دانیم ظرفیتی که دانشگاه‌ها اعلام می‌کنند را رعایت کنیم.

بازدید وزیر علوم از طرح‌های نیمه‌تمام دانشگاه حکیم سبزوار / 250 مرکز رشد در وزارت علوم و 49پارک فناوری در کشور فعال استمعاون وزیر علوم‌: دانش‌آموزان دارای طلای المپیاد مستقیما در مقطع دکتری پذیرش می‌شوندمعاون وزیر علوم: ایجاد 400 هزار شرکت دانش‌بنیان را در کشور ‌هدفگذاری کرده‌ایم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رشته‌های پزشکی مصوبه‌ای دارد که باید پذیرش برای این رشته‌ها 20 درصد افزایش پیدا کند. البته که این 20 درصد به نفع مناطق محروم است با این حال آنچه مهم و قانونی می‌باشد، این است که ظرفیت پذیرش برای رشته‌های پزشکی در سال 1401 باید 20 درصد افزایش پیداکند

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رشته های پزشکی دانشگاه ها وزیر علوم رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.
وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.
نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند. وی اضافه کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است.

دیگر خبرها

  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است