Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@16:33:00 GMT

نمایشگاه ۳۳؛ کرونا در خاک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۶۱۱۴

نمایشگاه ۳۳؛ کرونا در خاک کتاب

ویروس کرونا به مدت دو سال بین نمایشگاه کتاب و شیفتگانش فاصله انداخت. اما در نهایت تسلیم شد و پا به فرار گذاشت تا کتاب‌دوستان دوباره طعم گشت و گذار در یک محفل فرهنگی را بچشند.

در روزهایی که نمایشگاه کتاب دوباره جان گرفته بد نیست یاد کنیم از دو سال متوالی که بدون نمایشگاه سپری شد. در این دو سال اگرچه فضای مجازی به کمک نمایشگاه آمد و تا حدودی به نیاز کتاب‌دوستان پاسخ گفت؛ ولی هرگز نتوانست جای خالی نمایشگاه حضوری را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتباط کامل و صمیمانه زمانی اتفاق می‌افتد که تمامی حواس پنجگانه انسان فعال شود. در ارتباط مجازی فقط دو حس بینایی و شنوایی به کار می‌افتد و یک رابطه ناقص با طرف مقابل شکل می‌گیرد. در نمایشگاه حضوری کتاب است که می‌توانیم کتاب‌ها را از نزدیک لمس کنیم، بوی کتاب را استشمام کنیم و با حضور در جمع کتاب‌خوان‌ها از هوای دل‌انگیز اردیبهشتی نیز لذت ببریم.

در دو سالی که گذشت بسیاری از جشنواره‌ها مثل فیلم فجر و تئاتر فجر به صورت محدود و نصفه و نیمه برگزار شدند. حتی حضور در کتاب فروشی‌ها با چاشنی ترس و دلهره همراه بود. همه می‌دانستیم که ویروس خطرناک کرونا در کمین است و هر لحظه ممکن است به سمت‌مان حمله‌ور شود. اما امسال آرامش و اطمینان خاطر را می‌شود در چهره حاضران در نمایشگاه کتاب مشاهده کرد. اکثر حاضران از پوشش ماسک استفاده کرده‌اند و کسی نیست که از ترس ویروس در خانه مانده باشد.

حضور پرشمار مردم در این نمایشگاه حکایت از آن دارد که نفس کرونا به شماره افتاده و چیزی نمانده که نابودی‌ کاملش را جشن بگیریم. ‌نمایشگاه کتاب که روزگاری به خاطر کرونا تعطیل شد، حالا خودش دارد پیام تحقیر و تضعیف کرونا را مخابره می‌کند.

امیدواریم سال آینده نمایشگاه در حالی برگزار شود که پرونده ویروس و ماسک و الکل و واکسن و سایر ملحقاتش کاملا بسته شده باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ویروس کرونا ، نمایشگاه کتاب ، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ویروس کرونا نمایشگاه کتاب سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد