Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش مهم فرهنگ در جامعه گفت: توجه به عدالت و ارزشهای انقلاب مهمترین ویژگی مدیران است و در پستهای مدیریتی نیز افرادی که ملتزم به انقلاب و رهبری هستند انتخاب شوند. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در دیدار با معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی این شورا را جدی گرفته و مصوبات را در تصمیمات و سیاستگذاری دستگاه‌ها با جدیت دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای مدیریت جدید شورای فرهنگ عمومی باید نسبت به مسائل باورمند و نسبت به فرهنگ عمومی دغدغه مند باشند تا درساماندهی مسائل عمومی استفاده بهتری کنیم.

لائینی تصریح کرد: اولویت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی شناسایی شود و بودجه‌های فرهنگی نیز با نظارت در راستای همین اولویت‌ها صرف شود.

وی گفت: فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رده وزارت ،اداره کل و ادارات مهمتر از شورای فرهنگ عمومی است واگر مدبرانه و عاقلانه ورود پیدا می کردند اوضاع فرهنگی جامعه بدین گونه نبود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه ما نسبت به انقلاب، ارزش‌های اسلامی و 230 هزار شهید مسئول هستیم‌ همه مدیران به مسئولیت‌پذیری خود واقف شوند وخود مدیران فرهنگ، رفتار و آداب اسلامی را رعایت کنند‌.

وی بیان داشت: وظیفه داریم انسانهای معتقد و ملتزم به انقلاب را در جایگاه مسئولیت استفاده کنیم و وظائفی که بر عهده مدیران فرهنگی است درزمینه عدالت و ارزش‌های انقلاب دیده شود.

انتصاب مدیر تیم‌های ملی هندبال مردانانتصاب روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک به عنوان سرپرست هیئت استان تهراننگاهی به یک انتصاب جدید/ چرا قائم‌مقام برون‌مرزی به ساختمان شیشه‌ای رفت؟
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: تلاش داریم در مسیر جدید خدمت رویکرد ارزشی و انقلابی از در مسیر تدابیر اصلاح آئین نامه و مقررات داشته باشیم.

سید محمد هاشمی افزود: امروز دشمنان انقلاب با برنامه و نقشه های مختلف به جنگ فرهنگی با نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاستند که دستگاهای مختلف وظائف متفاوت دارند و در این میان شورای فرهنگ عمومی نیز نقش مهمی در زمینه مقابله با جبهه دشمن دارد.

هاشمی بیان کرد: از ابتدا در بحث فرهنگ به مسائل فرهنگی توجه نشد و اختیارات و بودجه میان دستگاهای مختلف تقسیم و موجب کاهش اثرگذاری ها شد که شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک قرارگاه مهم جایگاه قانونی و نقش مهمی درزمینه هماهنگ کردن میان دستگاهها دارد.

وی با تقدیر اززحمات مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: جابجایی مدیران فرصتی جهت ارائه خدمات بهتر به مردم است تا شاهد رشد و توسعه استان و جامعه باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، می‌توان امید داشت که افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ به ویژه در حوزه‌های دینی عملیاتی شود.

بیژن نوباوه وطن -نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی- در گفت‌وگو با ایسنا درباره اعتبارات فرهنگی گفت: کشور از سال‌های اول انقلاب در بودجه‌نویسی نگاه بایسته‌ای به حوزه فرهنگ نداشته است. مسئله روز از جمله اقتصاد بر حوزه فرهنگی سایه انداخته و باعث شده بودجه فرهنگی تقریباً نصف شاخص بین‌المللی باشد.

وی ادامه داد: متوسط بودجه فرهنگی در دنیا هفت درصد است که این بودجه در کشور آمریکا هفت درصد به صورت آشکار و ۱۱ درصد به‌صورت پنهان است، اما در کشور ما در گذشته سه درصد و اکنون ۵/۲ درصد است؛ این نشان از نقص بسیاری جدی بودجه‌نویسی حوزه فرهنگ در کشور دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به بودجه فرهنگی را خطری برای فرهنگ کشور تلقی کرد و گفت: تقریباً همه دولت‌ها نسبت به بودجه فرهنگی کشور کم‌توجهی دارند و اساساً بودجه فرهنگی کفاف نیازهای توسعه فرهنگی کشور را نمی‌دهد؛ با ادامه این روند ما در حوزه فرهنگ و هنر و دین دچار مشکل خواهیم شد.

تخصیص یک درصد از بودجه شرکت‌های دولتی برای ارتقای فرهنگی کشور / دستگاه‌های فرهنگی سازماندهی مجدد می‌خواهند 

نوباوه بیان کرد: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهادها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه‌ بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: همه‌ مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهادها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

امیدواری برای افزایش عملیاتی ۲۵ درصد سهم فرهنگ در بودجه و انتقاد از موازی‌کاری

نوباوه وطن بودجه فرهنگی ۱۴۰۳ را امیدوارکننده دانست و گفت: با تدوین بودجه ۱۴۰۳ بر اساس برنامه هفتم، امید داریم که بتوانیم افزایش ۲۵ درصدی سهم فرهنگ در بودجه را عملیاتی کنیم و شاهد ارتقای وضعیت فرهنگی کشور باشیم.

وی در پایان مسئله موازی‌کاری در هزینه‌کرد بودجه فرهنگی را یک مشکل بزرگ در کشور دانست و اظهار کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد