Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شجاعی‌مهر روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر سال فصل برداشت غلات با افزایش دمای هوا همراه می‌شود و هر گونه سهل‌انگاری موجب بروز آتش‌سوزی در مزارع شده و در کمترین زمان کل دسترنج کشاورز نابود می‌شود.
وی با اشاره به لزوم برداشت هر چه سریعتر محصولات از مزارع افزود: وجود بطری‌های شیشه‌ای، اشیاء براق و شیشه از عوامل اصلی بروز آتش‌سوزی در مزارع گندم و جو است و به دلیل خشکی محصول، آتش در این مزارع به سرعت گسترش یافته و می‌تواند مزارع دیگر را نیز درگیر آتش‌سوزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاعی‌مهر خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی مزارع گندم و جو در مناطق مختلف شهرستان و دور بودن این مزارع از مراکز استقرار خودروهای آتش‌نشانی لازم است تا از سوی کشاورزان اقدامات پیشگیرانه‌ای نظیر ایجاد جاده‌های دسترسی، ایجاد حوضچه‌های مصنوعی مملو از آب، در دسترس بودن ادوات کشاورزی و در تهیه کپسول‌های آتش‌نشانی صورت گیرد.
وی با اشاره به  این که گاه یک آتش سیگار می‌تواند صدها میلیون تومان به کشاورز خسارت وارد کند اظهار داشت: با توجه به این که مناطق تفرجگاهی ورامین در حاشیه مزارع قرار دارد از مردم درخواست می‌شود تا از برپا کردن آتش در حاشیه مزارع گندم و جو خودداری کنند چرا که پرتاب یک تکه آتش، به سرعت در کل مزرعه منتشر می‌شود و کل محصول را تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی از بین می‌برد.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین به کشاورزان توصیه کرد تا از آتش‌زدن باقیمانده کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.
این مسئول یادآور شد: مکاتبات لازم با بخشداری‌های مرکزی و جوادآباد به منظور آگاهی بخشی به دهیاران و کشاورزان صورت گرفته و از آنان خواسته شده تا هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری محصول اقدام کنند.
در سال زراعی جاری بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.
شهرستان ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها آتش نشانی گندم آتش سوزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی گندم آتش سوزی آتش نشانی گندم آتش سوزی مزارع گندم و جو آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ارقام غالب گندم‌های گرمسار ، سیوند ، طلایی و پارسی است
توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه سمپاشی به موقع مزارع می‌تواند تخریب و خسارت آفت به مزارع موثر باشد.
سمپاشی مزارع گندم تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • آغاز مبارزه با آفت سن گندم در مزارع گرمسار
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو