Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@09:53:18 GMT

کمبود آب شرب در البرز

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۶۱۷۴

کمبود آب شرب در البرز

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها گفت: استان البرز علیرغم همسایگی با پایتخت از مشکل کم آبی رنج می برد.

به گزارش ایران اکونومیست، علی گوزلی در نطق پیش از دستور خود در پنجمین اجلاس شورای عالی استانها با اشاره به بحران آب در استان البرز، گفت: شاید کمتر کسی باور می‌کند که البرز در کنار پایتخت، مشکل آب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان با وجود داشتن دو سد امیرکبیر و طالقان اما معضل کم آبی را تجربه می‌کند. شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد با دارا بودن دشت‌های وسیع و پتانسیل‌های فراوان دامداری، کشاورزی و فضای مناسب برای فعالیت‌های صنعتی، به علت مشکلات کم آبی و سوءمدیریت، آنچنان که باید و شاید پیشرفت نکرده که مساعدت ویژه وزیر نیرو را می‌طلبد.

وی افزود: اکنون که کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی رو به رو است، کارخانه‌های استان البرز می‌توانند در صورت حمایت به حداکثر بهره‌برداری برسند اما متأسفانه دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی ادامه داد: شهرهای ماهدشت، محمدشهر، مشکین‌شهر از کمبود منابع مالی جهت تصفیه خانه رنج می‌برند و مشکل کمبود آب شرب، در آن‌ها بسیار است.

گوزلی خواستار تسریع در روند احداث بیمارستان هزار تختخوابی در استان البرز از سوی مسئولان شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای عالی استانها ، بحران آب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای عالی استانها بحران آب استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند