Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی، ظهر امروز (پنجشنبه)، از گام پارلمان عراق برای تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط تقدیر و تشکر کردند.

پارلمان عراق‌ روز گذشته پیش‌نویس قانون «ممنوعیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» را به صورت اولیه مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش منابع عراقی اکثریت نمایندگان موافق تصویب این طرح هستند.

بنابر گزارش شبکه «المیادین»، حماس امروز درباره این طرح گفت: «تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط بیانگر اصالت مردم عراق و مواضع تاریخی و همیشگی آن‌ها در دفاع از مردم فلسطین است. ما از هر گونه موضع‌گیری علیه عادی‌سازی روابط با دشمن مشترک امتمان که امنیت، ثبات و توانمندی‌های این امت را تهدید می‌کند، استقبال می‌کنیم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه از تمام پارلمان‌ها در کشورهای عربی و اسلامی خواست که گامی مشابه گام عراق بردارند و برای ممنوعیت هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قوانینی از این دست تصویب کنند.

طبق گزارش شبکه المیادین، جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای از گام پارلمان عراق برای جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید و اعلام کرد: «تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط در پارلمان عراق گامی مهم برای مقابله با عادی‌سازی روابط است.»

جهاد اسلامی اضافه کرد: «ما به پارلمان عراق به خاطر این موضع‌گیری درود می‌فرستیم. این موضع در زمانی مهم رخ داد تا ثابت کند آزادگان امت ما در کنار فلسطین و در کنار مقاومت هستند.»

رسانه‌های خبری دیروز گزارش دادند که پیش‌نویس از سوی فراکسیون صدر در پارلمان عراق تهیه شده و بر اساس آن هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی جرم محسوب خواهد شد.

یک مقام پارلمانی عراقی روز گذشته به روزنامه «العربی الجدید» در این خصوص گفت: «یکی از مهم‌ترین بندهای این قانون همان بندی است که بر جرم‌انگاری هر نوع همکاری، تعامل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فنی، فرهنگی، ورزشی و علمی -تحت هر فعالیت و عنوانی- با رژیم صهیونیستی تأکید دارد.»

منابع آگاه عراقی خبر دادند که با توجه موافقت اکثریت اعضا با طرح، احتمالا در کمتر از دو ماه دیگر این لایحه تبدیل به قانون شود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد اسلامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم انگاری عادی سازی روابط پارلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است

به گزارش خبرآنلاین، یکی از مسؤولان جنبش حماس امروز سه‌شنبه پیشنهاد فعلی مصر را بهترین پیشنهاد ارائه شده به این جنبش طی ماه‌های گذشته دانست و ضمن اشاره به وجود اختلاف‌نظری درباره تعداد اسرایی که قرار است آزاد شوند، اظهار کرد: پیشنهاد مصر درباره قرارداد تبادل اسرا با اسرائیل و آتش‌بس در غزه مورد قبول دو طرف است.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، این منبع در حماس گفت: امکان دستیابی به توافقی طی روزهای آتی وجود دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: «به نظر می‌رسد السنوار برای تایید چراغ سبز داده است.»

به گزارش ایسنا، امروز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم نشستی داشت.

همچنین قرار است کابینه جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز نشستی برای بررسی قرارداد تبادل اسرا و موضوع عملیات احتمالی رفح داشته باشد.

یک منبع آگاه از روند مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «AWP» گفت: قرارداد میان دو طرف قریب‌الوقوع است و اگر برخی مشکلاتی که مانع از اجرای قرارداد شده، سریعا برطرف شوند، امکان امضای ان ظرف چند روز آینده وجود دارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901409

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد فعلی مصر بهترین پیشنهاد داده‌شده به ما در ماه‌های اخیر است
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد